شکوفایی تولید ملی/ خرید کالای ایرانی

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام در نشست با خبرنگاران استان بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ‌های ساختمانی، مواد شیمیایی و مواد لبنی بوده است. ایشان تاکید کرد: در این مدت (۶ ماهه اول امسال) ۱۱ واحد تولیدی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد […]

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام در نشست با خبرنگاران استان بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ‌های ساختمانی، مواد شیمیایی و مواد لبنی بوده است.
ایشان تاکید کرد: در این مدت (۶ ماهه اول امسال) ۱۱ واحد تولیدی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شده اند.
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۲۷۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، ۴۳۰ مورد بازرسی از نازل های جایگاه های سوخت، ۷۵ مورد گواهی اولیه آسانسور برای مالکان بهره بردار و ۲۷۳ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی های استان از دیگر اقدامات این اداره کل در نیمه نخست سال جاری بوده است.
همتی اظهار داشت: پویش من کالای ایرانی استاندارد می خرم مردادماه سال گذشته و با هدف کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی در استان ایلام ایجاد شد که تا کنون نقش بسیار مهمی را در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی داشته است.
وی بر لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا اشاره داشت و افزود: نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران برای ادامه مسیر فعالیت‌های این سازمان که ارتقای سطح کیفیت، سلامت و ایمنی جامعه است، برای همه دستگاه‌های مرتبط ترسیم شده است.
همتی مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به تاکیدهای معظم له در زمینه استفاده از کالای ایرانی و با کیفیت گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، موضوع استفاده از کالاهای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی در نظر گرفته می شود.
این مسئول درپایان خاطر نشان ساخت: با خرید کلای استاندارد ایرانی قدمی در راستای پویایی اقتصاد کشور، شکوفایی تولید ملی، اشتغالزایی، افزایش صادرات، جلوگیری از تعطیلی صنایع و به طور کل تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه مقوله مهم اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.