۳۵ تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی در هلیلان فعال است

دکتر فاطمه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب هلال احمر، ۱۸ تیم مراقبتی و ۲ تیم مراقبت در منزل در مراکز بهداشت سطح شهرستان برای اجرای دقیق غربالگری محله به محله کرونا فعالیت دارند. وی یادآور شد: مهم ترین هدف طرح شهید سلیمان سرعت […]

دکتر فاطمه کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب هلال احمر، ۱۸ تیم مراقبتی و ۲ تیم مراقبت در منزل در مراکز بهداشت سطح شهرستان برای اجرای دقیق غربالگری محله به محله کرونا فعالیت دارند.

وی یادآور شد: مهم ترین هدف طرح شهید سلیمان سرعت بخشیدن به عملیات شناسایی مبتلایان و بیماریابی فعال تر در شهرستان هلیلان است.

کریمی با بیان اینکه اولویت غربالگری محلات با گروه آسیب پذیر، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای است، افزود: این گروه به دلیل اینکه در معرض ابتلا به کرونا هستند و درمان آنان نیز به طول می انجامد باید از سوی ناظران بهداشتی بیشتر مورد مراقبت قرار گیرند.

وی یادآور شد: یک نیروی بسیجی و یک نیروی داوطلب هلال احمر نیز در هر تیم حمایتی و نظارتی طرح شهید سلیمانی فعالیت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان اجرای دقیق و عملیاتی غربالگری محله به محله را در کاهش بستری و فوتی ها کرونا بسیار تعیین کننده دانست و افزود: طرح شهید سلیمانی طرحی کامل، جامع و هدفمند برای قطع زنجیره کرونا در شهرستان است.

کریمی از مردم، اصناف، بازاریان سطح شهرستان خواست که در اجرای طرح غربالگری محلات بیشرین همکاری را با نیروی های حمایتی، نظارتی و مراقبتی طرح شهید سلیمانی داشته باشند.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری اعضای قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی افزود: تعامل و همکاری بسیارخوبی بین مجموعه فرمانداری، شبکه بهداشت و سایر ادارات برای کنترل، مدیریت و قطع زنجیره کرونا در شهرستان وجود دارد.

مسوول کمیته نظارت و پایش طرح شهید سلیمانی هلیلان نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارتی غربالگری محله به محله از داوطلبان هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، کارشناسان شبکه بهداشت، نماینده دادگاه و نیروی انتظامی تشکیل شده که چارچوب شرح وظایف هر تیم اطلاع رسانی شده است.

کوثر علیدادی افزود: همه بازدیدها و محلاتی که مورد غربالگری قرار می گیرد توسط کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از گسترش شیوع و همچنین قطع زنجیره کرونا بصورت روزانه و هفتگی از سطح بازار، ادارات، بانک ها بازدید صورت گرفته و بر رعایت پروتکل های و دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان هلیلان آخرین شهرستان استان بود که کرونا در آن شناسایی و در حال حاضر دارای وضعیت زرد کرونا در استان است.

این شهرستان تازه تاسیس با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا