نماز، دعا و نیایش، آرامش درونی و تاثیر روحی و روانی آن در جهت مبارزه با کرونا

هیچ چیز در دنیا فراتر از خواست خدا نیست. پزشکی و مکاشفه علمی نیز خواست خدا و همه شفاها از طرف خدا است، زیرا هیچ کس از هیچ جا چیزی تولید نکرده است و وقتی امید ما به خدا نیست فقط به استفاده از دارو و نسخه پزشکان اکتفا می‌کنیم، در حالی که علم پزشکی […]

هیچ چیز در دنیا فراتر از خواست خدا نیست. پزشکی و مکاشفه علمی نیز خواست خدا و همه شفاها از طرف خدا است، زیرا هیچ کس از هیچ جا چیزی تولید نکرده است و وقتی امید ما به خدا نیست فقط به استفاده از دارو و نسخه پزشکان اکتفا می‌کنیم، در حالی که علم پزشکی و دارو ممکن است به تنهایی موثر نباشد.

 

مطالعات متعدد نشان داده است که نماز، دعا و نیایش می‌تواند مشکلات روحی و روانی انسان را کاهش دهد. دلیل تأکید اسلام به یاد دائمی خدا این است که در طول زندگی دنیوی، لحظه به لحظه، انسان ممکن است در معرض فشارهای مختلف و فشارهای روانی قرار گیرد، و غلبه‌ی آن بر انسان به تدریج باعث کاهش قدرت معنوی انسان و گاهی اوقات نیز بیماری جسمی می‌شود.

 

از این رو، انسان باید با اتصال به سرچشمه، چشمه وجود و یاریِ قلب خود در سایه دعا و نیایش مداوم، بر قدرت معنوی و روانی خود بیافزاید.

 

خداوند پاک است و پاکی را دوست دارد. رعایت بهداشت در متن دین است و رعایت بهداشت شخصی، شاخصِ عالی است. اگر در این زمان نکات بهداشتی را به درستی رعایت کنیم و به خدا توکل کنیم، این ما خواهیم بود که بر مشکلات از جمله بیماری کرونا غلبه خواهیم کرد.

 

در هر شرایطی انسان باید به مسائل اعتماد به حقیقت و نماز توجه کند زیرا اصلی‌ترین شفابخش خداست. متأسفانه امروز در جامعه‌ی ما به مسائل اخلاقی و احترام به حقوق دیگران و بسیاری از مشکلات موجود در رفتارمان توجه نمی‌کنیم.

 

ما باید به عظمت و قدرت خدا توجه کنیم و به خدا پناه ببریم، نه اینکه با خدا مخالفت کنیم. در این دنیا غرق نشویم، به زندگی آخرت و ابدی فکر کنیم، زیرا وقتی به خودمان می‌آییم می‌بینیم که چقدر ضعیف هستیم و تنها در صورت توکل به خدا و حرکت در مسیر مستقیم الهی، این امر منجر به نجات خواهد شد.