رفع موانع و پشتیبانی از تولیدکنندگان زمینه ساز شکوفایی اقتصادی است

حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی کشور ،تحریم‌ها و مسائل داخلی و منابع کشور بوده است. وی ادامه داد: برای همه روشن است که […]

حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی کشور ،تحریم‌ها و مسائل داخلی و منابع کشور بوده است.

وی ادامه داد: برای همه روشن است که شرایط اقتصادی کشور متاثر از عوامل مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه بین المللی است.

وی با بیان اینکه ایران دارای منابع عظیم خدادادی است، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب و حمایت از تولیدات داخلی و پشتیبانی از صنایع، همه مدیران کشور به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی باید دست به دست هم داده و در عرصه‌های مختلف این زمینه را فراهم کنند.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: مسائلی برای حمایت از تولید داخلی و ایجاد جهش در این زمینه وجود دارد که در صورتیکه مسئولان موانع را رفع و پشتیبانی ها را تقویت کنند امید رو به افزایش خواهد بود و در مدت زمان کوتاه رشد و رونق اقتصادی بیشتری تحقق خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه همچنین مشکلات تولیدکنندگان داخلی و راهکارهای حمایت از صنایع داخلی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: تسهیل در قوانین، تسهیل در روابط بین صنایع، کاهش فاصله تولید و توزیع کالا و رفع قوانین دست و پاگیر در این زمینه از جمله راهکارهای موجود است.

وی توسعه فرهنگ حمایت از تولید کنندگان داخلی، آموزش گسترده کسب و کار به ویژه برای نسل جوان و جویای کار، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان با فرصت تنفس کافی، قطع واسطه ها، افزایش قدرت خرید مردم و مبارزه با رانت خواری را از دیگر عواملی دانست که می تواند تولید را در مسیر جهش آن قرار دهد.

وی ابراز میدواری کرد: مسئولان کشور با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری زمینه را برای تولید روز افزون کالاهای مورد نیاز مردم چه در قالب بنگاه‌های زودبازده و چه در کارخانجات تولید انبوه فراهم و زمینه تحقق شعار سال را نیز ایجاد کنند./ایرنا