تخصیص اعتبار برای دفاع مقدس ارزش نهادن به آرمان های انقلاب است

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: وجود نمادهایی چون باغ موزه های دفاع مقدس بیانگر این موضوع است که این نظام و انقلاب به آسانی به دست نیامده و برای حفظ آن تعداد زیادی جان شیرین خود را فدا کردند. وی یادآور […]

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: وجود نمادهایی چون باغ موزه های دفاع مقدس بیانگر این موضوع است که این نظام و انقلاب به آسانی به دست نیامده و برای حفظ آن تعداد زیادی جان شیرین خود را فدا کردند.
وی یادآور شد: برای تکمیل فرایند ساخت باغ موزه در برنامه بودجه سال ۹۸ باید ردیف بودجه مشخص به این طرح تخصیص یابد.
سلیمانی دشتکی احداث باغ موزه استان ایلام را یک نیاز و مطالبه عمومی و به حق دانست که باید روند ساخت آن و تلاش برای تخصیص اعتبار آن با جدیت پیگیری شود.

**
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: مردم ایلام نقش بی بدیل و غیرقابل انکاری در دوران جنگ تحمیلی داشتند و احداث باغ موزه دفاع مقدس حق طبیعی مردم این استان است.
سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: در سال های گذشته تلاش های زیادی برای ایجاد باغ موزه و برگزاری کنگره شهدای استان ایلام شد که هرگز محقق نشد.
وی افزود: اما در سال جاری با همت و پیگیری های مجدانه استاندار ایلام روند احداث و شکل گیری باغ موزه دفاع مقدس و برگزاری کنگره شهدای استان اجرایی شد.
حسینی گفت: مقرر شده در این باغ موزه برای شهدای شاخص استان در رده های فرمانده و معاون فرمانده سردیس ایجاد و جانمایی شود.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مراحل مختلف باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام تا قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام در مهرماه سال ۹۸ تکمیل می شود.

**
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: فاز اول این پروژه سوم بهمن ماه سال جاری آماده بهره برداری است تا همزمان با دهه مبارک فجر مورد افتتاح قرار بگیرد.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: برای این مرحله از طرح ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و پنج میلیارد ریال باقی مانده نیز سال آینده تخصیص می یابد.
وی با اشاره به نوسانات بازار ارز تاکید کرد: نوسانات قیمت ها تاثیر مستقیم بر روی تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز طرح داشت و مراحل بعدی این پروژه برای سال آینده نیازمند تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.
به گفته شرف بیانی بخشی از باغ موزه در فضای درونی ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفته و بخشی دیگر از اِلمان های موزه با همکاری شهرداری در میدان های دفاع مقدس و معلم قرار می گیرد.
استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در این بازدید معاونان استاندار ، فرماندار و شهردار و برخی مدیران دستگاه های استاندار را همراهی کردند./ایرنا