دادستان ایلام: تکریم ارباب رجوع از محوری ترین رئوس سند تحول قضایی است

  افشار خسروی زاد روز یکشنبه در آیین معارفه دادستان جدید دهلران اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع ، حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه و مبارزه با فساد و امنیت مردم همه مهم هستند اما در راس آنها تکریم ارباب رجوع از اولویت هاست. وی با اشاره به برخورد جدی با  جرائم خشن تاکید کرد: […]

 

افشار خسروی زاد روز یکشنبه در آیین معارفه دادستان جدید دهلران اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع ، حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه و مبارزه با فساد و امنیت مردم همه مهم هستند اما در راس آنها تکریم ارباب رجوع از اولویت هاست.

وی با اشاره به برخورد جدی با  جرائم خشن تاکید کرد: ایلام از استان های برتر در زمینه وجود فاکتورهای امنیتی است.

دادستان ایلام مبارزه با مفاسد اقتصادی را مهم برشمرد و افزود: اقدامات خوبی در استان ایلام در این خصوص انجام و باعث امید و نشاط در بین مردم شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

خسروی زاد با اشاره به مشکلات کارگری در دهلران یادآور شد: اولویت در صورت تخصص یکسان با پیمانکاران و کارگران بومی است.

وی به دغدغه ها در خصوص گرانی برخی اجناس در دهلران هم اشاره و اضافه کرد :کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی با شتاب بیشتری کار و در توزیع کالاهای یارانه ای دادستان نظارت کافی داشته باشد.

دادستان مرکز ایلام خدمت به مردم را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: باید با تعامل و همدلی کارها را پیش ببریم.

خسروی زاد باز اجتماعی کردن و اصلاح مجرومان را از دیگر اهداف سند تحول برشمرد و گفت: حبس زدایی در جرائم خرد باید مد نظر باشد اما در مسایلی که امنیت جامعه را خدشه دار و یا حقوق بیت المال ضایع شود، دادستانی با کسی مماشات ندارد.

وی از زحمات صابر نجومی دادستان اسبق دهلران تقدیر و با حکم رئیس دستگاه قضا بهروز جباری را بعنوان دادستان جدید دهلران معرفی کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم در این آیین به مسایل و مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: تصمیمات قاطع و همه جانبه و تعامل دستگاه ها و دادگستری و دادستانی از ضرورت ها در رفع این مشکلات است.

مجید عسگری به مشکلات زمین در داخل دهلران هم اشاره و افزود: این موضوع فرسایشی شده و نیاز است دادستانی با قاطعیت این مهم را پیگیری کند

وی تاکید کرد: دهلران با پنج بخش و سه مرکز دادگستری از گسترده ترین دادگستری های استان است، ولی کمبود نیرو دارد.

فرماندار ویژه دهلران خواستار کمک برای رفع مشکلات فضاهای فیزیکی و ساختمان های دادگستری در این شهرستان شد و اضافه کرد: دادستانی در بحث ۲۳ هزار هکتار اراضی واگذار شده به ایثارگران ورود و با متخلفان که حقی از بیت المال تضییع کرده اند، قاطعانه برخورد کند.

وی خواستار تعیین تکلیف یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین مورد مطالبه مردم در دهلران شد و گفت حل و فصل اراضی تصرفاتی ۹ دی و در صورت امکان الحاق به شهر دهلران و همچنین افرادیکه ساخت و ساز آنها تخریب شده مورد توجه جدی واقع گردد./ایرنا