خورشیدی: وزنه‌برداری زنان نیاز به اعتبارات و توجه بیشتر دارد

  اکبر خورشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ما، اظهار داشت: از اول آبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان آغاز شد و این اردوهای ۲۱ روزه تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان ادامه دارد.  ۳۰ وزنه‌بردار اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به اردو دعوت کردیم. یک سوم […]

 

اکبر خورشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ما، اظهار داشت: از اول آبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان آغاز شد و این اردوهای ۲۱ روزه تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان ادامه دارد.  ۳۰ وزنه‌بردار اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به اردو دعوت کردیم. یک سوم از این تعداد به طور ثابت و باقی را به طور ادواری در اردو تحت پوشش داریم.

وی افزود: وزنه‌برداران حاضر در اردو اکنون الناز باجلانی، الهام حسینی، یکتا جمالی، فاطمه یوسفی، ابریشم ارجمند خواه، غزال و غزاله حسینی، عسل کدخدایی، کوثر تنها، زینب شیخ ارباب، فاطمه کشاورز، شینا امانی و الهه رزاقی هستند. این دختران در این مدت افزایش رکورد خوبی داشتند و مطمینم می‌توانند در مسابقات جهانی رکورد خود را افزایش دهند و به رکورد جهانی نزدیک‌تر شوند.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان تاکید کرد: چهار وزنه‌بردار اول که نام بردم نسبت به دیگر وزنه‌برداران دیگر شرایط رو به رشدی داشتند و می‌توانند در رده‌های مختلف سنی مدعی کسب مدال باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام وزنه‌برداران راهی مسابقات جهانی خواهند شد، گفت: وزنه‌بردارانی که رکورد آنها به حد نصاب برسد، راهی این رقابت‌ها خواهند شد. همچنین پریسا جهانفکریان در دوران نقاهت بسر می‌برد و اکنون شرایط حضور در اردو را ندارد.

خورشیدی خاطرنشان کرد: وزنه‌برداران حاضر در اردو اکنون در قرنطینه هستند و برنامه‌های آنها بخوبی پیش می‌رود. همچنین با توجه به ظرفیت خوابگاه در شرایط کرونایی تنها ۱۲ وزنه‌بردار می‌توانند به صورت ثابت در اردو بمانند و باقی دختران به صورت ادواری در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد تا تیم‌های بزرگ در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نکنند زیرا بعد از بازی‌های المپیک توکیو حتما تغییر و تحولاتی رخ داده و حتی تعدادی از وزنه‌برداران هنوز خستگی المپیک را بر تن دارند و برنامه‌های خود را برای المپیک پاریس چیده‌اند. شاید نیروهای جوان‌تری در این مسابقات شرکت کنند.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان یادآور شد: امیدوارم اعتبارات وزارت ورزش برای وزنه‌برداری زنان بیشتر شود تا آنها هم در اردوها و نیز مسابقات بیشتری شرکت کنند. رییس فدراسیون وزنه‌برداری همواره همه تلاش خود را برای برپایی اردوها یا اعزام دختران به رقابت‌های برون مرزی می‌کند.

وی اضافه کرد: از الان قول می‌دهم که می‌توانیم جزو ۶ کشور برتر جهان در وزنه‌برداری زنان باشیم. پس از کسب مدال وزنه‌برداران در مسابقات آسیایی و جهانی، بسیاری از دختران از استان‌های مختلف تمایل زیادی برای ورود به این عرصه پیدا کرده‌اند.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ۱۶ تا ۲۶ آذر در ازبکستان برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***