معاون اول قوه قضاییه:تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز قضات ضروری است

  برپایه مطلب دریافتی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مصدق در نشست هم اندیشی قضات دادگستری استان فارس اظهار کرد: تشکیل هیأت های اندیشه ورز در دادگستری استان های سراسر کشور امری ضروری است و در این زمینه نظرات کاربردی مطرح شده باید در  مدت زمان محدودی نتیجه بخش باشد و موجب پویایی و تعالی […]

 

برپایه مطلب دریافتی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مصدق در نشست هم اندیشی قضات دادگستری استان فارس اظهار کرد: تشکیل هیأت های اندیشه ورز در دادگستری استان های سراسر کشور امری ضروری است و در این زمینه نظرات کاربردی مطرح شده باید در  مدت زمان محدودی نتیجه بخش باشد و موجب پویایی و تعالی دستگاه قضایی شود.

عضو شورای عالی قضایی کشور گفت: یکی از دغدغه های رییس قوه قضائیه موضوع معیشت قضات و کارکنان این قوه است که با اشراف کاملی که به وضعیت موجود دارد در حال پیگیری این موضوعات است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق به موضوع وضعیت استخدام اعضای شوراهای حل اختلاف و وعده هایی که از سال ۱۳۹۲ به آنان داده شده بود نیز اشاره و بیان کرد: تلاش کرده ایم تا در استخدام های جدید کارکنان دستگاه قضایی با اختصاص سهمیه ای ویژه برخی از این اعضا و کارکنان را که بعضاً بیش از ۱۵ سال سابقه همکاری با شوراهای حل اختلاف دارند در اولویت جذب قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با اشاره به اینکه برنامه ها و  سیاست های کلی قوه قضائیه مد نظر قضات دادگستری استان فارس است گفت: بخشنامه ها و دستورالعمل های رییس قوه قضائیه به نحو شایسته از سوی قضات در سراسر استان اجرایی و عملی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: دادگستری استان فارس بزرگترین حوزه قضایی کشور با ۵۴ حوزه قضایی مصوب دارای ۶۵۰ قاضی است که با تلاش این همکاران و سایر دستگاه ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی  علیرغم اقسام جرائم خُرد و کلان  و چالش های موجود، این استان  از امنیت مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: در دادگاه انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعاتی حضور مراجعه کنندگان به حداقل رسیده  و اکثر دادرسی های دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به صورت الکترونیک انجام می شود و در خصوص آمار ابلاغات الکترونیک، دادگستری استان فارس با ٩٨ و چهار دهم درصد یکی از استان های موفق در این زمینه بوده و در خصوص دادرسی بدون کاغذ نیز بیش از  ۸ هزار فقره رسیدگی بدون کاغذ را ثبت کرده ایم و در کل ۱۰ درصد از دادرسی های استان  فارس دادرسی بدون کاغذ است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها اقدامات زیادی از سوی دادستان و رئیس کل محاکم دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز انجام شد و در سال جاری  بیش از ۱۳۰۰ زندانی از زندان های استان آزاد شده اند.

وی افزود : در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۱۲۶ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است و در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی از تولید نیز که همواره مورد تأکید رییس قوه قضائیه بوده است مشکلات ۶۱ واحد تولیدی و صنعتی استان فارس با حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس رفع شده است./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***