ثبت اطلاعات و هویت افراد یک زیرساخت مهم در راستای توسعه و تصمیم سازی مسئولان کشور است

  نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی ایلام در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان بیان کرد:هویت افراد و ثبت احوال آنان کار ارزشمند و حساسی است که امروز این امر وضعیت به روزی دارد.   امام جمعه ی ایلام با بیان رفع مشکل هویتی و شناسنامه دار شدن اتباع […]

 

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی ایلام در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان بیان کرد:هویت افراد و ثبت احوال آنان کار ارزشمند و حساسی است که امروز این امر وضعیت به روزی دارد.

 

امام جمعه ی ایلام با بیان رفع مشکل هویتی و شناسنامه دار شدن اتباع بیگانه در استان خاطرنشان کرد:تکریم ارباب رجوع و همچنین نحوه ی رفتار کارمندان در جذب افراد برای دلگرمی به نظام مفید فایده است.

 

کریمی تبار با بیان اینکه بیشترین مشکلات در استان در حوزه ی ثبت احوال در خصوص اتباع بیگانه است،ادامه داد:تلاش مضاعفی می طلبد این افراد شناسنامه دار شوند تا از مزایا و حقوق شهروندی منجمله یارانه و  تحصیل فرزندان بهره مند شوند.

 

وی تاکید کرد: هشدار جدی در کشور، کاهش جمعیت است ،اگر روند به همین منوال استمرار یابد، پیر شدن جمعیت کشور عوارض سنگینی به همراه خواهد داشت و باید برای رفع این وضعیت تلاش و برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: یکی از آسیب های اجتماعی که فرزندان را هم تحت تاثیر قرار می دهد ،طلاق است در جامعه ی اسلامی طلاق منحوس ترین حلال خداست با کمال تاسف شنیده ها حاکی از گرفتن جشن طلاق است واین موضوع باید کنترل شود ،وقتی کانون خانواده ای متلاشی شود جشن گرفتن ندارد ،چرا یک ضدارزش به ارزش تبدیل شود.

 

وی اضافه کرد: در سطح جامعه بسیاری برای کاهش فرزند آوری مشکلات اقتصادی را بهانه می کنند در حالی که این بهانه مختص قشر فقیر جامعه نبوده و کسانی هستند که قشر متوسط به بالا هستند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد:بهترین کار این است که ارباب رجوع ثبت احوال با آرامش و راضی محل کار شما را ترک کنند و همچنین نحوه ی ارتباط با مراجعین ،از جمله کسانی که فرزندی برای آنها متولد شده و کسانی که فردی از خانواده را از دست داده اند مهم و قابل توجه است./سودابه خانی