یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور خدمات مستمری دریافت می کنند

  علی محمد قادری روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان مستمری برای مددجویان کافی نیست، خدماتی بعنوان کمک موردی برای آنان در نظر گرفته شده است. وی افزود: بدلیل اینکه ایلام یکی از استان مهم محسوب می شود، برنامه داریم کمک های موردی به این استان […]

 

علی محمد قادری روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان مستمری برای مددجویان کافی نیست، خدماتی بعنوان کمک موردی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بدلیل اینکه ایلام یکی از استان مهم محسوب می شود، برنامه داریم کمک های موردی به این استان را تقویت و ظرف ۲ هفته آینده کمک موردی به استان ایلام تخصیص یابد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: وسایل کمک توانبخشی مشمول تورم شده است، اما تدابیر لازم برای کمک رسانی به مددجویان اتخاذ شده که می توان از مجموعه شرکت و اموال تملیکی استفاده کنیم.

قادری تاکید کرد: تمامی خدمات باید متناسب با اقلیم، آمایش سرزمینی و نوع معلولیت ها در استان اجرا و مقرر شده با بهره گیری از ظرفیت های کارکنان استانی و شهرستانی دستورالعمل ها تدوین شود.

راهبرد سازمان بهزیستی با نگاه کارشناسی تدوین می شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: راهبرد این سازمان کارشناس محور است و نگاه و نظر کارشناسان مبنای دستورالعمل سازمانی خواهد بود.

وی افزود: حدود یک ماه گذشته نشستی در  سازمان با محوریت پیشگیری برگزار و در آن چالش ها و مشکلات موجود توسط کارشناسان شناسایی شد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه از ظرفیت کمیته امداد برای کمک به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی استفاده می کنیم، افزود: افزایش میزان مستمری بر عهده قانون گذار است.

قادری بیان داشت: طبق گزارش‌های رسیده از حوزه تلفیق مجلس امسال شاهد افزایش میزان مستمری نسبت به سال گذشته خواهیم بود چرا که میزان مستمری باید حداقل ۴۰ درصد حقوق قانون کار باشد.

وی اضافه کرد: اگر چه این مبالغ برای رفع امورات روزمره مددجویان با وجود تورم کافی نیست، اما با توجه برنامه بازتوانی مددجویان سازمان از طریق اشتغال می توانیم از وضع موجود رهایی یابیم.

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مراکز مثبت زندگی مقرر شده بود خدمات سازمان را بصورت یکپارچه در اختیار مردم قرار دهد.

قادری تاکید کرد: این پلتفرم نمی توانند بصورت حرفه ای و کلی تمامی نیازهای مددجویان را پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: باید نهایت ظرفیت خود را برای ایجاد یک سازمان چابک در آینده نزدیک بعنوان ستاد استان و شهرستان بکار بگیریم چرا که مبنای و اساس هر تحول  خلاقیت است.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مهم ترین موضوع سازمان، در حال حاضر ایجاد اشتغال برای مددجویان متناسب با ظرفیت و علاقمندی آنان با کمک دیگر سازمان ها و نهاد ها است.

قادری تصریح کرد: جلسات هم اندیشی در خصوص ایجاد شغل مددجویان در سازمان برگزار می شود و اگر صرفا به موضوع مستمری فکر کنیم، موفق نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: برای تنوع خدمات و تحول باید با مدیریت ارشد استان نشستی هایی برگزار شود تا بتوانیم شاهد تحول و ارایه خدمات متنوع به مددجویان باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه روزمرگی سم مهلک در نظام اداری است، افزود: باید خلاقیت در گفتار و رفتار ما ایجاد تا مخاطبان امیدوار به آینده باشند.

دیدار با استاندار، شرکت در نشست شورای اداری و همچنین افتتاح مرکز آسیب های اجتماعی شهر ایلام از برنامه های سفر معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی به ایلام بود./ایرنا