صدور قبض مالیات برای مالکان خودروهای لوکس مشمول مالیات در ایلام

سعید کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه سامانه مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس راه اندازی شده است، افزود: مجموع مالیات این خودروها در استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برآورده شده و تاکنون ۲۹۰ میلیون ریال وصول شده است. وی افزود: متعاقباً برای سایر مالکان خودروهای گران […]

سعید کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه سامانه مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس راه اندازی شده است، افزود: مجموع مالیات این خودروها در استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برآورده شده و تاکنون ۲۹۰ میلیون ریال وصول شده است.

وی افزود: متعاقباً برای سایر مالکان خودروهای گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir گزینه «مالیات خودروهای تحت تملک» در دسترس عموم مؤدیان مالیاتی قرار دارد.

کریمی تاکید کرد: براساس قانون بودجه سال جاری، دارندگان خودروهای بالای یک میلیارد تومان باید مالیات بپردازند که بودجه سال جاری صاحبان خودروهایی که ارزش روز آنها بالاتر از یک میلیارد تومان باشد را مکلف به پرداخت «مالیات خودروهای لوکس دانسته است.

وی یادآور شد: اگر یک خانوار یا یک شخص حقیقی و حقوقی بیش از یک خودرو داشته باشد (فقط خودروهایی که به نام افراد تحت تکفل خانوار هستند) و مجموع ارزش روز آن‌ها بالاتر از یک میلیارد تومان باشد، این افراد نیز مشمول مالیات بر خودروهای لوکس خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام درباره اینکه مردم چگونه از ارزش قیمت و ارزش خودروی خود باخبر شوند، بیان کرد: اطلاعات ارزش خودروها از طریق درگاه ارتباطی سازمان امور مالیاتی قابل دسترس است که هر کس با شماره ملی و شماره موبایل به نام خود می‌تواند وارد سامانه (به نشانی https://www.intamedia.ir)، احراز هویت شود، اطلاعات او و خودروهای به نام او و ارزش خودرو در آن سامانه اعلام می‌شود و میزان مالیات تعلق گرفته به او هم در آنجا ذکر می‌شود./ایرنا