تلاش شهردار پهله در اجرای پروژه های عمرانی ستودنی است

  حضور در کنار مردمانی فهیم و صبور که رنج دوران دیده اند اما پای آرمان هایشان با اقتدار ایستاده اند انگیزه و مسئولیت ما را دو چندان می کند؛ مردمی که قطعا تلاش صادقانه را از کم کاری ها به خوبی تشخیص میدهند. شهردار پهله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گران قدر رجایی […]

 

حضور در کنار مردمانی فهیم و صبور که رنج دوران دیده اند اما پای آرمان هایشان با اقتدار ایستاده اند انگیزه و مسئولیت ما را دو چندان می کند؛ مردمی که قطعا تلاش صادقانه را از کم کاری ها به خوبی تشخیص میدهند.
شهردار پهله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گران قدر رجایی و باهنر و اشاره به شاخصه های این دو شهید بزرگوار چون امانت داری، سلامت اداری و صداقت در کار اظهار کرد: سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی و نظارت بر روند اجرا، از مهم ترین اولویت های این مجموعه است که با دقت ، سرعت و کیفیت همراه خواهد بود.
علی جعفریان فرصت را مغتنمی دانست تا ضمن تشکر از تمام دولتمردان که زحمات بی شماری در کشور، استان ها و شهرستان ها کشیده اند، در راستای امید آفرینی ، تلاش های شبانه روزی آنها تبیین و روشنگری شود و به اطلاع مردم برسد.
وی عنوان کرد: «مدیریت دانش» و«دانش محور بودن» در اجرای امور شهری در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یکی از مسائلی است که مدیریت شهری برای دستیابی به آن تلاش می کند.
شهردار در ادامه به تشریح بودجه سال۱۴۰۲ پرداخت و گفت: بودجه مصوب این شهرداری برای سال جاری بیش از ۵ میلیارد تومان است که دو و نیم برابر آن تا الان جذب شده است.
جعفریان با اشاره به اینکه جهت رفاه و آسایش شهروندان سعی کردیم در تمام نقاط شهر پروژه عمرانی داشته باشیم تاکید کرد: از جمله فعالیت های عمرانی اجرا شده در سطح شهر می توان به پروژه آسفالت معابر با حجم ۲۵۰۰ تن و ۲۶ هزار متر مربع ، موزائیک فرش معابر با اعتبار ۴ میلیارد ریال اشاره کرد.
شهردار پهله از نور پردازی های سطح شهر منجمله ساماندهی و ایجاد روشنایی پارک ملت با اعتبار ۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد و گفت: از جمله برنامه هایی که در شرف انجام است؛ ساماندهی دستفروشان، توسعه فضای سبز، جمع آوری پسماندهای خشک و تر و زیبا سازی فضای شهر است و همچنین طرح ویژه زیباسازی ورودی های شهر پهله است.
جعفریان تصریح کرد: در کنار تعهدات شهرداری به شهر و شهروندان، تأمین رفاه کارگران در اولویت برنامه های این مجموعه قرار دارد چرا که تعصبی که کارگران نسبت به کار و مسئولیت خود دارند ستودنی است و کمترین خدمتی که می توانیم به این قشر زحمت کش کنیم، پرداخت به موقع حقوق آنها است.
وی در ادامه تشریح گزارش مالی شهرداری، یادآورشد: امروز بدهی های ایجاد شده در سال جاری، به طور کامل با پیمانکاران تسویه شده و حتی بخشی از معوقات سال های قبل نیز پرداخت شده است، همچنین حقوق پرسنل نیز به روز است و هیچ گونه عقب افتادگی در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران نداریم.
وی با تأکید بر اینکه در این مدت اقدامات و پروژه های ارزنده و شایسته ای به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: ساماندهی و ایجاد یادمان شهداء از محل اعتبارات عمرانی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و دال گذاری معابر با اعتبار ۱ میلیارد ریال و همچنین خرید یک دستگاه کمپرسی با اعتبار ۴ میلیارد تومان انجام شده است.
شهردار پهله با بیان اینکه انتظار کار جهادی و تلاش مضاعف از تک تک همکاران داریم و در این زمینه بدون تعارف عمل خواهیم کرد، افزود: هیچ نوع کم کاری در زمینه خدمت رسانی به مردم را بر نمی تابیم و با کسانی که بخواهند توپ کم کاری خود را در زمین دیگر بندازند برخورد خواهیم کرد.
این مسئول با عنایت به اینکه دیدگاه ما در مدیریت شهر محله محور است، گفت: شهرداران باید اشرافیت کامل به محلات و منطقه حوزه مدیریتی خود داشته باشند تا در زمان تصمیم گیری و تصمیم سازی ها در حوزه های مختلف بهترین عملکرد و خروجی را شاهد باشیم.
وی همچنین جدول گذاری معابر اصلی و کوچه های سطح شهر به طول ۱۰۰۰ متر و اعتبار ۱۴ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این شهرداری خواند.
شهردار پهله با اعلام اینکه تعدد پروژه های عمرانی مدیریت شهری نشانه عزم، تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی علی رغم شرایط اقتصادی سخت است، اذعان داشت: اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری پهله در هفته دولت باعث امید افزایی بین مردم می شود.
وی با تقدیر و تشکر از زحمات شورای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: بدون حمایت ، همراهی و همدلی اعضای شورای شهر دستیابی به این توفیقات غیر ممکن بود.
در ادامه محمد عبدی رئیس شورای شهر پهله اظهارداشت: ضمن قدردانی از تلاش ها و کوشش های صورت گرفته در چند دوره قبل مصمم شدند تا با جدیت بیشتری به بررسی نقاط قوت و چالش های پیش رو بپردازند.
شورا توانست با رویکرد جدید در عرصه خدمت رسانی وارد و به گونه ای که ضمن پرداختن به امور جاری و تکمیل طرح ها و پروژه های ناتمام گام های بلندی در انجام کارهایی که می باید در این دوره از شورا اتفاق بیفتد تا موجب شادابی و نشاط و رضایت خاطر هرچه بیشتر شهروندان فراهم گردد عمل نمایند.
عبدی با بیان جلب اعتماد شهروندان به عنوان بزرگ ترین سرمایه شهرداری در مدیریت شهری یادآور شد: تکریم و پاسخگویی نسبت به ارباب رجوع از اولویت کاری کارمندان این اداره است چرا که مردم هستند که این پست و جایگاه را به ما دادند لذا شایسته بهترین برخوردند.
وی با تأکید بر اهمیت استمرار خدمت رسانی از سوی شهرداری پهله به شهروندان تصریح کرد: با افزایش میزان ارائه خدمات از سوی شهرداری برای شهروندان انتظارات و مطالبات بیشتری نیز شکل می گیرد و به نوعی زمینه تلاش و همت مضاعفی را فراهم می سازد چرا که رفاه عمومی شهروندان از اولویت های مدیریت شهری بوده و شهرداری و شورای شهر پهله تلاش می کنند تا پیوسته بهترین خدمات را به شهروندان ارائه نمایند.
رئیس شورای شهر پهله با بیان اینکه سعی داریم با سه رکن حیاتی و جدی یعنی شهروندان، شهر و مدیریت شهری در یک تعامل درست و با یک رویکرد مبتنی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در این راه گام برداریم، خاطرنشان کرد: خرسندیم که مجموعه مدیریت شهری در این دوره به نقطه ای رسید که امروز فلسفه وجودی شهرداری ها در کشور و نگاه مردم متحول شد.تبدیل کردن مجموعه مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و در خدمت مردم بودن در شئونات مختلف زندگی اتفاقی است که در شهر پهله رخ داد و توقع و دید مردم از شهرداری ها امروز متفاوت شده است.
محمد عبدی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای خبرنگار ندای زاگرس، مراتب تقدیر و تشکر خود را از: استاندار، معاونت امور عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دهلران، امام جمعه شهرستان دهلران عنوان داشت./سودابه خانی