پیشرفت ۹۰ درصدی شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام + گزارش تصویری

در میانه دهه فجر هستیم، هر روز که به سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ ایران اسلامی نزدیک تر می شویم، ارگان ها و نهاد های دولتی که مسئول خدمت رسانی به مردم هستند، باید در این چند روز برای مردم شرح دهند که چند درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته اند و چه برنامه هایی […]

در میانه دهه فجر هستیم، هر روز که به سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ ایران اسلامی نزدیک تر می شویم، ارگان ها و نهاد های دولتی که مسئول خدمت رسانی به مردم هستند، باید در این چند روز برای مردم شرح دهند که چند درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته اند و چه برنامه هایی را انجام داده و چند طرح ناتمام را به سرانجام رسانده اند، در واقع دهه مبارک فجر برای مدیران و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران یک دهه بخصوص است، باید به مردم نشان دهند که چقدر انقلابی و جهادی بوده اند.

یکی از این مدیران جهادی و پر تلاش رضا محمد رحیمی، رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان ایلام است، ایشان خبرنگاران را به تور رسانه ای دعوت کرد که برای بازدید از واحدهایی که سالها متروک و به لانه گنجشک ها تبدیل شده بودند، و حالا به لطف همین مدیران خدوم، پر از امید و زندگی هستند.

محمد رحیمی در همان آغاز را از تزریق امید آفرینی به جامعه گفت و افزود: دهه کنونی دهه حساسی است که باید با شرح اقدامات و خدمات مثبت امید را به مردم کشور هدیه دهیم.

اولین بازدید خبرنگاران ، از واحد احیاء شده نخ‌تابان زرین‌دست، تولید کننده تک رشته‌ها و گونی پلاستیکی از پروپیلن، بود.

محمد رحیمی در جریان این بازدید گفت: بهره‌برداری از این واحد، زمینه رشد صادرات کشور را افزایش داده و سالیانه بیش از ۵ میلیون دلار محصول را به کشورهای همسایه صادر و این واحد در زمینی به مساحت ۴۱۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی ایلام دایر شده است.

وی اشتغال این واحد را ۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی یا احیاء اینگونه واحدها، امیدآفرینی و روحیه نشاط در جامعه حاکم می‌ شود.

رضا محمدرحیمی؛ ضمن اشاره به اینکه نقدها را باید شنید و اگر اقدام مثبتی هم انجام می شود، باید بازتاب مناسبی داشته باشد، یادآور شد: هیما گستر یکی از این واحد هایی بود که احیا شد، بیش از ۱۵ سال و شاید ۱۷ سال از واحد های راکد داخل شهرک صنعتی ایلام بود، از طرفی تعطیلی واحد های داخل این شهرک، همیشه مطالبه مردم بوده و هست در نتیجه با اقداماتی که انجام شده ، این واحد احیا شد و صادرات صددرصدی هم دارد همچنین پروژه های حوزه تولید جزء با همراهی بخش خصوصی و با عزم بخش خصوصی انجام نخواهد گرفت و نیز در سال جاری ۲۴ واحد یا افزایش ظرفیت داشتند و یا احیا شدند.

مقصد بعدی این بازدید یک روزه شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام است،

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در خصوص شرکت ارغوان گستر گفت: گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این مجموعه شده و به پلی‌پروپلین تبدیل می‌شود.این واحد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است که برنامه راه اندازی آن در دستور کار هلدینگ و شرکت قرار گرفته و برای بهمن ماه بخشی از واحد راه اندازی خواهد شد و تکمیل فرایند اجرایی، راه اندازی اصلی و کل واحد در تابستان سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود، حجم سرمایه گذاری کل ۱۶۰ میلیون یورو ارزی تا الان هزینه شده ، این شرکت در دل شرکت پتروشیمی ایلام قرار داره و مساحتی نزدیک به ۸ هکتار را به خود اختصاص داده و نیز خوراک و ورودی و خروجیها را در بستر پتروشیمی ایلام استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: میزان اشتغالزایی این پروژه ۷۰۰ نفر هستند و در طرح‌های حوزه صنعت استان بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده نیز ۹ طرح بزرگ صنعتی در استان با پیشرفت مناسب در دست اجرا هستند که پتروشیمی هلیلان، پتروشیمی دهلران، فولاد ایوان، طرح کاغذ سنگی چرداول و ارغوان گستر ایلام از جمله پروژه‌های مهم بخش تولید و صنعت استان دانست.

آخرین مسیری که برای این بازدید طی می کنیم، جاده قدیم ایلام به صالح اباد(ماربره) است، بعد از طی مسافتی به کارخانه گچ می رسیم که بعد از سالها رکود، حالا بعد از آن همه سال به مرحله تولید و صادرات رسیده است.

رضا محمد رحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در این بازدید گفت: یکی از پتانسیل های استان ما پتانسیل معدن است ، ۱۶ نوع ماده معدنی تقریبا در استان ایلام شناسایی شده و بیشتر هم در حوزه مصالح ساختمانی و کانی های غیر فلزی هستند.

وی خاطر نشان ساخت: کارخانه گچ ایلام صالح که قبلا راکد و تعطیل بود، خوشبختانه در یکی دو سال اخیر گروه سرمایه گذار اینجا را فعال و خریداری کردند، حدود ۸۰ نفر اینجا به صورت مستقیم اشتعال دارند و ۲۷۰ نفر هم غیر مستقیم اینجا کار می کنند، بخش اعظمی از محصولات کارخانه به کشور عراق و کویت صادر می شود و طرفیت آن ۷۵ هزار تن در سال است و نیز برای اولین بار خط تولید گچ میکرونیزه را راه اندازی کردند.

محمد رحیمی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گداری در استان ایلام افزود: امروز شرایط برای کار و فعالیت بهتر و بیشتر در استان ما فراهم است، آینده بهتر و روشن تر از امروز خواهد بود ، طرحهای پیشنهادی در قالب بسته های سرمایه گذاری، عرضه خواهند شد، چه در حوزه صنعت و چه در حوزه معدن ، سال به سال وضعیت تولید و اشتعال بهتر می شود./سودابه خانی