فیلم/نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربِی: حق امام صادق (ع) بر گردن مسلمانان ویژه است

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: مقام و رتبه این امام همام بسیار والا بوده و حق ایشان بر گردن همه مسلمانان اعم از اهل تشیع و تسنن ویژه است.

دانلود فیلم

به گزارش ایرنا، حجت الااسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گوی تصویری افزود: امام جعفرصادق (ع) حق بیشتری به گردن ما انسان‌ها دارد چرا که در زمان ایشان، معارف اسلامی بیشتر تبلیغ شده و به گوش عالمیان رسید.

 

وی ادامه داد: در زمان امام صادق (ع)، بنی امیه و بنی عباس مشغول هم و چالش‌های یکدیگر بودند که همین موضوع موجب ایجاد زمان ویژه برای تبلیغ اسلام از سمت این امام بزرگوار شد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه آن حضرت چهار هزار شاگرد داشتند، اضافه کرد: در زمان ایشان فرصت خوبی برای تبلیغ معارف دینی ایجاد شد و با توجه به گسترش آموزه های شیعی، شیعه با نام شیعه جعفری نام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شاگردی بزرگان اهل سنت در نزد امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی از چهار امام مذاهب اهل سنت هستند که به گواه تاریخ همه آنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در نزد امام صادق(ع) بودند و از این رو، امام جعفر صادق (ع) الگوی تمام عالمیان است.

 

وی با اشاره به زندگی پربرکت ۶۵ ساله امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: ایشان، ۳۴ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری به شهادت رسید.

 

به گزارش ایرنا، فردا /شنبه/ ۱۵ اردیهشت مصادف با ۲۵ شوال و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع) امام ششم شیعیان جهان است./ایرنا