تردد زائران از مرز مهران با رایگان شدن ویزا افزایش می یابد

منوچهر سلمان زاده روز سه شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: محورهای مواصلاتی، قسمت‌های مختلف سایت پایانه اعم از سالن تجاری، دروازه ورود و خروج مرزی، ساختمان گذرنامه، مجتمع خدماتی رفاهی و تمامی محورهای مواصلاتی سطح استان مورد بازدید قرار گرفته اند. وی افزود: هدف از این بازدید بررسی محورهای مواصلاتی استان […]

منوچهر سلمان زاده روز سه شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: محورهای مواصلاتی، قسمت‌های مختلف سایت پایانه اعم از سالن تجاری، دروازه ورود و خروج مرزی، ساختمان گذرنامه، مجتمع خدماتی رفاهی و تمامی محورهای مواصلاتی سطح استان مورد بازدید قرار گرفته اند.

وی افزود: هدف از این بازدید بررسی محورهای مواصلاتی استان و زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران برای خدمات دهی بهتر به زائران اربعین حسینی سال ۹۸ است.

سلمان زاده یادآور شد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، تردد زائران از پایانه مرزی مهران بیش از ۶۰ درصد است به همین دلیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نظر دارد، امسال زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران را تقویت و محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران از لحاظ ترافیکی، ایمن سازی، و زمینه مناسبی برای تردد زائران و تسهیل حمل و نقل فراهم نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نیز در این بازید گفت: روزانه به طور متوسط ۶ هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می‌کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می‌کنند.

نوراله دلخواه افزود: با توجه به رایگان شدن ویزا برای زائران عتبات پیش بینی می‌شود اربعین امسال با افزایش چشمگیر زائران مواجه باشیم و باید برای تکمیل زیرساخت‌ها و فراهم نمودن امکانات بیشتر نهایت تلاش خود را با یاری مسئولان انجام دهیم.

لازم به ذکر است، در این سفر مدیر کل ابنیه فنی، معاونت ترانزیت و امور حمل و نقل بین المللی، معاونت حمل و نقل کالا و مدیر کل راههداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام حضور داشتند.

خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۰ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می‌کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند./ایرنا