نشست آتی گروه ۲۰ در عربستان برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ولیعهد سعودی در پایان این اجلاس در سخنانی از رهبران این کشورها برای شرکت در نشست آتی گروه ۲۰ در ریاض (۲۰۲۰)، دعوت کرد. محمد بن سلمان همچنین بر لزوم تلاش برای رویارویی با چالش‌های سایبری و جلوگیری از تبدیل آن به موانع بزرگ اقتصادی تاکید کرد. وی گفت: […]

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ولیعهد سعودی در پایان این اجلاس در سخنانی از رهبران این کشورها برای شرکت در نشست آتی گروه ۲۰ در ریاض (۲۰۲۰)، دعوت کرد.

محمد بن سلمان همچنین بر لزوم تلاش برای رویارویی با چالش‌های سایبری و جلوگیری از تبدیل آن به موانع بزرگ اقتصادی تاکید کرد.

وی گفت: کشورش در چارچوب این گروه برای شکل گیری یک توافق برای حل و فصل بحران‌های موجود در جهان تلاش خواهد کرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر لزوم مشارکت زنان و جوانان در اداره امور تاکید و خاطرنشان کرد که آنها محور اصلی برای تحقق توسعه در جهان به شمار می‌روند.

اجلاس دو روزه سران گروه ۲۰ که از روز گذشته در اوزاکا آغاز شده بود، امروز پایان یافت.

گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۱۹۹۹ تشکیل شد و در سال ۲۰۰۸ با تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود./ایرنا