انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام با مهد مهندسی ایران

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه ایلام مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در این خصوص گفت: هم اکنون در حوزه پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ۱۹ پروژه پژوهشی و ۶ طرح اینترشیپ جاری و در حال انجام است که در این بین ۲ مورد قرارداد پروژه پژوهشی با عنوان” انجام مطالعات امکان سنجی پیاده […]

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه ایلام مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در این خصوص گفت: هم اکنون در حوزه پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ۱۹ پروژه پژوهشی و ۶ طرح اینترشیپ جاری و در حال انجام است که در این بین ۲ مورد قرارداد پروژه پژوهشی با عنوان” انجام مطالعات امکان سنجی پیاده سازی نظام مدار بسته آب” و تدوین و باز مهندسی فرآیندهای منابع انسانی” همچنین یک مورد پایان نامه دکترا و ۲ مورد پایان نامه کارشناسی ارشد مجموعا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با دانشگاه تهران منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه درب پالایشگاه گاز ایلام به روی اساتید، متخصصان و پژوهشگران باز است، تاکید کرد: حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همواره پذیرای ایده های خلاقانه و نوآورانه در حوزه های مختلف می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از حمایت این شرکت در زمینه تعریف پژوهش‌های کاربردی خبر داد و گفت: از پتانسیل بالای دانشگاه‌ها و بخصوص پردیس دانشکده‌ های فنی دانشگاه تهران در تعامل با صنعت در حوزه های پژوهشی این پالایشگاه استقبال می شود.

داری پور با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام دارای نظامی پویا، هدفمند و منظم است که بدنبال دستیابی به بهترین نتایج پژوهشی است، اضافه کرد: در راستای خودکفایی و رونق تولید داخلی، استفاده از ظرفیت مجامع علمی و شرکتهای دانش بنیان، بخش خصوصی و متخصصان داخلی، امری ضروری است.

معاون پژوهشی پردیس دانشکده‌های فنی نیز در این نشست تعاملی، اظهار داشت: سالیانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد ریال قرارداد در حوزه پژوهشی بین پردیس دانشکده‌های فنی و مراکز صنعتی کشور منعقد می‌ شود.

بهزاد رستمی افزود: باتوجه به فعالیت حدود ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی و پژوهشی در سطح پردیس پتانسیل بالایی در حوزه این فعالیت و انجام پژوهش های کاربردی در دانشکده وجود دارد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام در این راستا گفت: در این تفاهم‌نامه همکاری طرفین در استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی پژوهشی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققین فعال دانشگاهی به منظور شناسایی چالشهای عملیاتی، چالشهای زیست محیطی و پروژه های بهبود در حوزه مدیریت منابع انسانی و بهره وری سازمانی و برگزاری گردهمایی های علمی مد نظر می‌باشد.

احسان نوراللهی اظهار داشت: ساختار شورای پژوهشی و فعالیت‌های انجام شده در پالایشگاه گاز ایلام و زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌ها در قالب انجام پروژه‌های پژوهشی،طرح‌های اینترنشیپ و حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی می باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های پنج ساله حوزه پژوهش و فناوری و تشریح چشم انداز شرکت پالایش گاز ایلام در این حوزه گفت: بطور کلی ایده های خلاقانه در حوزه پژوهش و فناوری در شورای پژوهش و کمیته های تخصصی مربوطه با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در تعامل سازنده با پژوهشگران و پیشنهاد دهندگان، بهینه ترین پروژه های کاربردی تعریف و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام با همکاری مستمر قریب به ۸۰ نفر از پرسنل شرکت و اساتید دانشگاه در پنج سال گذشته منجر به انعقاد قریب به ۲۰۰ قرارداد پروژه پژوهشی، طرح اینترشیپ و پایان نامه تحصیلات تکمیلی شده است، افزود: به منظور بهبود کیفیت نتایج و دستاوردهای پروژه های پژوهشی از توان علمی اساتید دانشگاهها برای نظارت پروژه ها استفاده می‌شود و در سال جاری از ۶ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران بعنوان ناظر پروژه های پژوهشی این شرکت استفاده شده است./ایرنا