هیات امنای میوه و تره‌بار باید در ایلام فعال شود

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir) حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام افزود: بیشترین تخلف‌ها و گزارش‌های مردمی مربوط به افزایش قیمت میوه و تره‌بار است که باید برای کنترل و تثبیت قیمت میوه و تره‌بار در ایلام اقدام اساسی انجام گیرد.. وی تاکید کرد: ما به عنوان پشتیبان در کنار بخش […]

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)

حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام افزود: بیشترین تخلف‌ها و گزارش‌های مردمی مربوط به افزایش قیمت میوه و تره‌بار است که باید برای کنترل و تثبیت قیمت میوه و تره‌بار در ایلام اقدام اساسی انجام گیرد..

وی تاکید کرد: ما به عنوان پشتیبان در کنار بخش خصوصی هستیم و در نظارت بر بازار از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف استفاده می‌کنیم.

وی افزود: همه تلاش ما در ستاد تنظیم بازار این است که مشکلی در زمینه قیمت‌گذاری نداشته باشیم و تخلفات صنوف مختلف برطرف شود و این اقدامات در راستای رضایت مردم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود بحث میوه و تره‌بار با حضور استاندار تعیین تکلیف شود و و همه دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند و هیات امنا معرفی شده اتاق اصناف نیز علاوه بر تعیین قیمت، نظارت محسوسی بر بازار استان داشته باشد.

نعمتی با انتقاد از بالا بودن قیمت میوه و تره‌بار در استان ایلام نسبت به سایر مناطق کشور گفت: بیشترین تخلفات گزارش شده در این حوزه است که باید آسیب‌شناسی جدی برای رفع آن صورت گیرد.

وی افزود: باتوجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و ممنوع بودن افزایش قیمت سایر کالا و خدمات، نگرانی اصلی در خصوص تخلفات این حوزه وجود دارد که لازم است بازرسی اتحادیه‌ها و صنوف در بازار فعال شود تا بر قیمت‌ها نظارت دقیق داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید آموزش و پرورش در کنار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نسبت به رعایت بهداشت در بوفه مدارس توجه جدی داشته باشد زیرا اکنون تخلفاتی در این بخش مشاهده و گزارش می‌شود.

وی همچنین خواستار ثبت‌نام سرویس‌های مدارس در سامانه سپند برای دریافت سهمیه سوخت شد و گفت: تا سامانه باز است باید مدیران مدارس در راستای معرفی و ثبت نام رانندگان در این سامانه تلاش کنند.

وی از دستگاه‌های متولی بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها خواست: سامانه‌های دریافت شکایات را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام بر لزوم رسیدگی به شکایات مردم از تخلفات بازار تاکید کرد و افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این شکایات بررسی و نتیجه به شاکی اعلام شود.

نعمتی همچنین بر لزوم استمرار بازرسی‌ها در شهرستان‌های مختلف به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات تاکید کرد./ایرنا