بصیرت امت در میثاق با ولایت

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir) امروز سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ است روزی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّن دیگری از افتخارات مردم ایران بر جا گذاشت . حماسه ۹ دی ، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که […]

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)

امروز سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ است روزی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّن دیگری از افتخارات مردم ایران بر جا گذاشت .

حماسه ۹ دی ، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا نه گفتن به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی را اعلام کرده و یک بار دیگر با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند.

۹ دی تجلی عمیق بصیرت دینی مردم ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نهم دی تجلی عمیق بصیرت دینی مردم ایران است گفت: نهم دی روز بزرگی است زیرا در پی روزها و ماه‌های زیادی که غبار و وضعیتی به وجود آمد که می‌توانست خطراتی به همراه داشته باشد و خطراتی نیز داشت، مردم با بصیرت خود در برابر توطئه‌ها ایستادند.

سردار دریادار پاسدار علی فدوی در کرمان اظهار داشت : نهم دی سال ۸۸ موضوعی پیش آمد که دلهای مردم را در سراسر کشور معطوف خدا، پیامبر و فرزندان ائمه اطهار (ع) کرد در حالی که دشمنان فکر می کردند به خاطر خباثتی که به وجود آورده بودند، شرایط طوری است که می توانند بر اساس آن آشوب کنند.

وی گفت: زمانی این موضوع هویدا و معلوم شد آن حماسه بزرگ در نهم دی ماه آفریده شد و بروز پیدا کرد.

بینش سیاسی بالای مردم باعث خاموشی فتنه ۸۸ شد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و اسلامی گفت: بینش سیاسی بالای مردم و پیروی از ولایت فقیه بود که توانست فتنه و آشوب سال ۸۸ را خاموش کند.

سیدمحمد حسینی در قزوین با اشاره به اینکه مردم ایران هیچ گاه درگیر اقناع تبلیغات دشمنان خود نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: بینش سیاسی بالای مردم ایران مثال زدنی است زیرا آنان در تمامی صحنه ها نشان داده‌اند که می‌توانند در لحظات بسیار حساس نیز تصمیم درست را بگیرند.

حسینی با بیان اینکه برخی‌ها در زمان فتنه ۸۸ با تردید آفرینی در داخل کشور تلاش می‌کردند همسو با دشمنان و منافقان خارج از مرزهای ایران ذهن مردم را مشوش کنند، افزود: مردم بابصیرت، آگاه و هوشیار ایران اسلامی همانند گذشته با ولایت همراه شدند و این مساله باعث شد تا فتنه آشوبگران دوباره ناکام مانده و به ثمر نرسد.

اجازه شکل‌گیری اشرافی‌گری در کشور داده نشود

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، اختلاس و اشرافی‌گری را غیرانقلابی‌گری دانست و گفت: نبابد اجازه دهیم طبقه اشرافی‌گری در کشور شکل گیرد، چرا که انقلاب اسلامی براساس دین و آموزه‌های اسلامی بنا نهاده شده است.

حمیدرضا بابایی در سالن آزادی سنندج اظهار داشت: کسی که در شرایط کنونی اقتصادی از مسوولیتش سواستفاده و به بیت‌المال دست درازی کند، مانند آن است در جنگ احد شهدای اسلام را غارت کرده باشد.

وی با بیان اینکه کشور انقلابی گری رمز پیروزی است، یادآور شد: دوران تحریم روبه پایان بوده و شکست خورده است اما همه مسولان موظفند در کنار مردم سختی‌ها را تحمل کنند و برای رفع مشکلات اقتصادی تمام تلاش را بکار گیرند.

قدرت آمریکا در حال فروپاشی است

وزیرسابق اطلاعات گفت: ۱۰ میلیون مقاله توسط اندیشمندان آمریکایی نوشته شده که قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آمریکا در حال فروپاشی است.

حجت الاسلام حیدر مصلحی در مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: ۷۰ درصد مقاله‌هایی که در رابطه با فروپاشی آمریکا منتشر شده منشا این فروپاشی را انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: از صحبت‌های ترامپ به‌راحتی می‌توان فهمید که آمریکا از لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال فروپاشی است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی استکبار توطئه‌های بسیار زیادی را تا کنون تجربه کرده و البته این توطئه‌ها تمام شدنی نیست.

۹ دی نماد وحدت است

معاون طرح، برنامه و بودجه معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: ۹ دی نماد وحدت، همدلی و یکپارچگی آحاد مردم حول محور ولایت فقیه است.

ابراهیم عزیزی در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد جامع شهر ملایر اظهار داشت: ۹ دی همیشه زنده است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدانند که ملت ایران تا آخرین نفس از انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند.

عزیزی افزود: در سال ۸۸ رژیم استکبار، جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و نوکرانشان، منافقان، منحرفان و فتنه‌گران شیطان صفت که با اصل انقلاب و مردم ایران دشمنی دارند، در این کشور آشوب و فتنه به پا کردند.

معاون طرح، برنامه و بودجه معاونت راهبردی قوه قضاییه با اشاره به نقش ولایت فقیه در خنثی کردن این فتنه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تمامی این غبارها را در فتنه ۸۸ محو و چشم فتنه را کور کردند.

عزیزی تاکید کرد: زمانی‌که فتنه‌گران اوج خباثت خود را در عاشورای حسینی(ع) نشان دادند، ملت حسینی ایران اسلامی با همان روحیه انقلابی و جوشش خون پاک اباعبدالله الحسین(ع)، ابوالفضل وار به یاری رهبر معظم انقلاب آمدند.

پیام اصلی حماسه نهم دی پیوند امت با ولایت است

ییس موسسه تحقیقاتی علمی رهپویان شهدا گفت: پیام اصلی حماسه ماندگار ملت ایران در نهم دی ماه ۱۳۸۸ ،پیوند ناگسستنی امت با مقام ولایت، بصیرت و روحیه انقلابی در دفاع از انقلاب است .

حجت الاسلام احمد پناهیان در اجتماع مردم که به مناسبت حماسه ۹ دی در تکیه امرچقماق یزد برگزار شد افزود: پیروی ملت از ولایت فقیه در ۴۰ سال گشته به عبور کشور از فتنه ها ، تهدیدها و تحریم ها کمک کرد ،باید این روحیه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ایمان عاشورایی مردم و همبستگی در سایه دین در کنار ولایتمداری آنه سبب شکست دشمنان نظام در فتنه سال ۸۸ شد و استکبارجهانی، امروز فتنه فرهنگی و تبلیغاتی علیه نظام را در دست اجرا دارد.

دشمنان توانایی جنگ سخت با ایران را ندارند

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان توانایی جنگ سخت با ایران را ندارند و در راه مقابله با پیشرفت روزافزون ایران اسلامی به دنبال نفوذ نرم هستند.

حجت‌الاسلام علی رضایی در مراسم گرامیداشت ٩ دی در ارومیه افزود: سردمداران نظام سلطه باور کرده‌اند که در مقابل یک گلوله، ده‌ها گلوله به نیروهای آنان اصابت می‌کند و در جنگ سخت، حرفی برای گفتن مقابل جوانان ایرانی ندارند.

وی با اشاره به قدردانی ملت ایران از زحمات مسوولان در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: همه مردم و مسوولان باید بدانند که راه رسیدن به عزت ملی، اطاعت از ولی فقیه است و باید این امر را در همه امور به انجام رسانند.

برگزاری انتخابات سالم از افتخارات جمهوری اسلامی است

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی مرکزی امام علی (ع) گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات سالم و عاری از تقلب با کمک گرفتن از نظارت مردم در همه مراحل است.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور در تجمع بزرگداشت ۹ دی در مصلی گرگان اظهار داشت: پس از برگزاری انتخابات سال ۸۸ ، دشمن با طرح تقلب در انتخابات از فتنه گران حمایت کرد که در نتیجه این پشتیبانی ها، عوامل نفوذی و داخلی این جریان به ساحت مقدس امام حسین (ع) جسارت کرده و علاوه بر پاره کردن عکس امام خمینی (ره) وقاحت خود را با آتش کشیدن خیمه‌های عزا به اوج خود رساندند.

وی به اغتشاشات امسال در کشور اشاره کرد و گفت: رمز فتنه ۹۸ گرانی بنزین بود که این فتنه به سرکردگی آمریکا با هوشیاری مردم و بصیرت مقام معظم رهبری شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی مرکزی امام علی (ع) افزود: بصیرت مقام معظم رهبری پس از حوادث امسال همانند سال ۸۸ باعث جمع شدن بساط فتنه شد اما دشمنان که همانند ۴۰ سال اخیر در خیال خام و باطل خود به دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی هستند، از همه ابزارهای خود برای طولانی کردن جریانات آشوب و اغتشاش استفاده کرده و در این راه اموال دولتی، بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها و حتی مراکز تجاری خصوصی و خانه ها را نیز آتش زدند.

وی بیان کرد: دشمنان با تحریک عوامل داخلی خود تلاش کردند دامنه این اغتشاشات را طولانی کنند اما با هوشیاری و بصیرت مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ناکام ماندند.

احمد خاتمی: مردم از انتخاب نفوذی‌ها برای مجلس حذر کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم باید افرادی انقلابی، ضد استکباری و شیفته خدمت نه تشنه قدرت را شناسایی و برای نمایندگی انتخاب کنند و از ورود نفوذی‌ها به مجلس برحذر باشند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در نشست بصیرتی استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت ۹ دی افزود: مردم مراقب انتخاب خود باشند زیرا شورای نگهبان افراد دارای کف صلاحیت را تایید می‌کند و مردم با انتخاب درست خود افراد دارای سقف صلاحیت را تایید و کسانی که مدرس‌وار در مقابل بیگانه بایستند را به مجلس وارد کنند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات مهمترین اصل در شرایط کنونی است که موجب عزت نظام می‌شود و هر رای مردم در صندوق یک رای آری به جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران در باره ۹دی بیان کرد: بصیرت و قدرت ملت ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸ بساط هشت ماهه دشمن برای به التهاب کشیدن ایران اسلامی را برچید و اگر حضور و اقدام بموقع مردم ایران نبود شیطنت‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی همچنان ادامه داشت.

وی بیان کرد: آن روز ملت ایران با سردادن شعار ” این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده” از رهبر معظم انقلاب پیروی و حمایت کردند اما حضور امروز ملت در سالروز ۹ دی ماه برای تجدید عهد با ولایت و سردادن شعار ” ماهمه سرباز توییم خامنه‌ای گوش به فرمان توییم خامنه‌ای” است./ایرنا