پژوهشگران دلایل تورم بالا در استان ایلام را بررسی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)    رحمت اله قیصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آمار استان ایلام بالاترین میزان تورم را در سطح کشور دارد که نیاز به بررسی و شناخت دلایل اصلی است. وی افزود: به همین منظور طرح پژوهشی بررسی تورم با همکاری همه دستگاه ها […]

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)   

رحمت اله قیصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آمار استان ایلام بالاترین میزان تورم را در سطح کشور دارد که نیاز به بررسی و شناخت دلایل اصلی است.

وی افزود: به همین منظور طرح پژوهشی بررسی تورم با همکاری همه دستگاه ها و محوریت استانداری در دستور کار است که دستگاه ها نظرات کارشناسی خود را در این زمینه اعلام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تاکید کرد: باید این مساله به صورت علمی و ریشه ای بررسی و دلایل آن مشخص شود تا بتوان با اقدام اساسی در راستای کنترل آن علت ها از افزایش تورم استان پیشگیری کرد.

قیصوری یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ارشد استان این موضوع است تا راهکارهای عملی برای مهار تورم در استان پیدا شود.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده مصرف زیاد، بالابودن هزینه حمل و نقل، وارداتی بودن بیشتر اقلام و کالاها به دلیل نبود واحدهای تولیدی در استان، عدم اعتراض نسبت به نرخ و قیمت کالاها از سوی شهروندان و اینکه مردم هرچه قیمت کالا گرانتر باشد طالب آن هستند و اعتراضی ندارند، از جمله دلایل این تورم اعلام شده است.

وی تاکید کرد: با این وجود نیاز است از طریق یک پژوهش علمی دلایل اصلی تورم در استان بررسی و برای رفع آن اقدام اساسی و عملی انجام گیرد.

بر اساس اعلام مرکز آمار کشور استان ایلام امسال در ردیف استانهای دارای بیشترین میزان تورم کشور قرار داشته است./ایرنا