۱۵ هزار کودک ایلامی سنجش بینایی شدند

فروزان افسرده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این طرح همه ساله از اول آبان ماه بصورت سراسری به اجرا در می آمد که به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا پارسال از اول تیرماه در استان اجرا شد. وی با بیان اینکه کودکان سه تا ۶ سال در اجرای این […]

فروزان افسرده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این طرح همه ساله از اول آبان ماه بصورت سراسری به اجرا در می آمد که به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا پارسال از اول تیرماه در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه کودکان سه تا ۶ سال در اجرای این طرح مورد معاینه چشم قرار گرفتند، ادامه داد: کودکانی که در این طرح مشکوک بودند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک معاینه دوباره شدند.

معاون بهزیستی ایلام اضافه کرد: همچنین کودکانی که به عمل جراحی و عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند، از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

افسرده با ذکر اینکه هدف گذاری این طرح برای ۹ هزار کودک بود، تاکید کرد: خوشبختانه با مشارکت والدین اجرای این طرح پوشش حدود ۲ برابری داشته است.

وی یادآور شد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری خواهد بود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود./ایرنا