تلفن اورژانس اجتماعی ایلام ۲ هزار و ۳۰۰ مرتبه بصدا درآمد

زهرا همتی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این تعداد تماس از طریق عموم مردم با اورژانس های اجتماعی این اداره کل در هشت شهرستان استان گرفته شده است. وی با ذکر اینکه بیشترین حجم تماس های اورژانس مربوط به مرکز استان است، ادامه داد: همسر آزاری بیشترین مشکل مطرح شده از سوی […]

زهرا همتی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این تعداد تماس از طریق عموم مردم با اورژانس های اجتماعی این اداره کل در هشت شهرستان استان گرفته شده است.
وی با ذکر اینکه بیشترین حجم تماس های اورژانس مربوط به مرکز استان است، ادامه داد: همسر آزاری بیشترین مشکل مطرح شده از سوی تماس گیرندگان اعلام شده است.
مدیرکل بهزیستی ایلام کودک آزاری، خشونت، اقدام به خودکشی، نزاع و درگیری، اختلافات خانوادگی، سالمند آزاری، معلول آزاری و فرار از خانه را از دیگر علل تماس با مراکز اورژانس اجتماعی برشمرد.
همتی به دیگر فعالیت های این دفتر اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع چهار هزار و ۷۵۷ نفر از خدمات مراکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی، طلاق، خانه سلامت، پایگاه خدمات اجتماعی و خانه امن و کودکان کار برخوردار شده اند.
وی به ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون ۱۶۰ کودک کار شناسایی شده که از این شمار ۷۵ کودک بصورت ثابت و ۸۵ کودک نیز بصورت فصلی کار می کنند.
به گفته همتی، از مجموع کودکان کار شناسایی شده در استان ۵۶ کودک در مقطع ابتدایی، ۵۹ کودک متوسطه اول و ۲۵ کودک نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل اشتغال دارند.
مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: کودکان کار از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.
وی تاکید کرد: این کودکان با سن بین پنج تا ۱۸ سال به دلایل مختلف بد سرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از ۲۰ هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می کند./ایرنا