سه هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

  به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام،​ عبدالله بهادری روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در رفع تصراف اراضی ملی و دولتی استان در سال گذشته اظهار داشت: با اجرای حکم قضایی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام ۷۲ هزار و ۵۸۵ […]

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام،​ عبدالله بهادری روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در رفع تصراف اراضی ملی و دولتی استان در سال گذشته اظهار داشت: با اجرای حکم قضایی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام ۷۲ هزار و ۵۸۵ هزار متر مربع از اراضی استان به ارزش بالغ ۸۹۰ میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.

وی افزود: این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی ۱۱۱ عملیات از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: از این تعداد رفع تصرف اراضی ملی ۱۰۷ مورد رفع تصرف فوری و مابقی نیز اجرای احکام قضایی بوده است.

بهادری با قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اطلاع دهند.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد./ایرنا