معاون وزیر کشور: پایانه های مرزی به کارگاه های عمرانی تبدیل شده اند

    سید مجید میراحمدی  در اجتماع بزرگ یاران حسین با حضور موکب داران استان ایلام افزود: سال های اخیر و بویژه در دولت سیزدهم همه مرزها و پایانه های مرزی کشور در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران تبدیل به کارگاه های بزرگ اجرای طرح های زیرساختی شده اند و به برکت اربعین مردم […]

 

 

سید مجید میراحمدی  در اجتماع بزرگ یاران حسین با حضور موکب داران استان ایلام افزود: سال های اخیر و بویژه در دولت سیزدهم همه مرزها و پایانه های مرزی کشور در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران تبدیل به کارگاه های بزرگ اجرای طرح های زیرساختی شده اند و به برکت اربعین مردم این استان ها هم از این زیرساخت ها بهره مند می شوند.

وی افزود: پارکینگ های شهرستان و مرز بین المللی مهران با پیگیری ؛ مدیریت و اقدامات جهادی مسئولان هم اکنون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی متحول شده و توسعه یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: ساماندهی پارکینگ ها، زیرساخت های مواصلاتی، رفاهی، امکانات بهداشتی و خدماتی در طول مسیر زائران اربعین در استان ایلام فراهم شده است.

میراحمدی یادآور شد: اربعین حسینی یک حرکت عبادی ؛ سیاسی و معنوی است و موکب داران باید در کنار ارائه خدمات به زائران، در حوزه تعالی فرهنگی و معنوی و معرفت افزایی آنها در مورد اهمیت اربعین نیز تلاش کنند.

وی اضافه کرد: موکب ها و ایستگاه های صلواتی وظیفه ارتقای فرهنگی زائران را نیز بر عهده دارند و متصدیان این اماکن در واقع سربازان فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ستاد اربعین برای انجام وظایف خود ۲ بازو دارند که یکی بازو حکومتی و دیگری بخش مردمی است؛ اظهار داشت: دولتمردان کار و کرامت مردمی بودن و خدمت صادقانه به زائران اربعین را بالاترین افتخار خود می دانند.

میراحمدی گفت: افتخار می‌کنیم در طول ۲ سال گذشته دولت سیزدهم تحولات بزرگی را در حوزه های زیرساختی مرزهای تعیین شده انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته‌ دشمن با یک جنگ ترکیبی گسترده به مصاف جمهوری اسلامی آمد؛ ولی بصیرت همین زائران اربعین حسینی و شهدای امنیت که خادمان زائران اربعین بودند، شکست مفتضحانه ای به آنان وارد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه استان قهرمان ایلام در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب همواره در صف اول بوده است؛ گفت: سرزمین مقدس ایلام علاوه بر اینکه به خون شهیدان دوران دفاع مقدس مطهر است ؛ پذیرایی از بیش از ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی را نیز بر عهده دارد.

میراحمدی گفت: استاندار ایلام اربعین سال گذشته بیش از ۲۳ شبانه روز در مرز مهران خدمتگزار زوار حسینی بود و ما شاهد مجاهدت ها و رشادت های جمع کثیری از مدیران که بیش از یک ماه در مرز مهران حضور داشتند؛ بودیم./ایرنا