فوتبال در آبان ۱۴۰۲؛ شگفتی‌سازی نوجوانان در جام جهانی و ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم ملی فوتبال

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای هواداران فوتبال داشت به پایان رسید و خاطراتی را برای هواداران محبوب‌ترین ورزش دنیا به جا گذاشت. تحریریه ورزشی خبرگزاری ایرنا قصد دارد در این گزارش اتفاقات مهم فوتبالی در آبان ۱۴۰۲ را با شما مخاطبین مرور کند. شگفتی‌سازی نوجوانان در جام جهانی تیم […]

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای هواداران فوتبال داشت به پایان رسید و خاطراتی را برای هواداران محبوب‌ترین ورزش دنیا به جا گذاشت.

تحریریه ورزشی خبرگزاری ایرنا قصد دارد در این گزارش اتفاقات مهم فوتبالی در آبان ۱۴۰۲ را با شما مخاطبین مرور کند.

شگفتی‌سازی نوجوانان در جام جهانی

تیم فوتبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ در گروه C این رقبات‌ها با تیم‌های برزیل، نیوکالدونیا و انگلیس هم‌گروه بود. شاگردان حسین عبدی با شگفتی‌سازی این رقابت‌ها را آغاز کردند و با کامبک مقابل پرافتخارترین تیم جهان با نتیجه ۳ بر ۲ موفق شدند برزیل را مغلوب کنند.

نوجوانان ایران در دومین دیدار خود با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را به انگلیس واگذار کردند تا تکلیف صعودشان به بازی آخر کشیده شود. یوزهای نوجوان ایران در دیدار آخر جشنواره گل راه انداختند و با برتری ۵ بر صفر مقابل نیوکالدونیا موفق شدند با ۶ امتیاز به عنوان یکی از ۳ تیم برتر گروه راهی مرحله حذفی شوند.
در مرحله یک‌هشتم نهایی اما کار شاگردان عبدی مقابل مراکش گره‌خورد و با بدشانسی پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی نتیجه را به حریف آفریقایی خود واگذار کردند. نوجوانان ایران با شگفتی‌سازی و به عنوان بازنده سربلند از این رقابت‌ها کنار رفت.

در نهایت تیم فوتبال نوجوانان آلمان موفق شد در ضربات پنالتی تیم فوتبال نوجوانان فرانسه را مغلوب کند به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند نهمینی برد متوالی خود را مقابل هنگ کنگ بدست بیاورند و با برتری ۴ بر صفر این رقابت‌ها را آغاز کنند. سردار آزمون (۱۲ و ۱۵)، مهدی طارمی (۸۷) و رامین رضاییان (۲+۹۰) برای یوزها در این دیدار گلزنی کردند.
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود میهمان تیم ملی ازبکستان بود و با توجه به روحیه بالا ملی‌پوشان، این دیدار را نیز طوفانی آغاز کردند و با ارائه یک بازی خوب موفق شدند نیمه اول این دیدار را با گل‌های رامین رضاییان و مهدی طارمی با نتیجه ۲ بر صفر راهی رختکن شوند.

نیمه دوم اما به یک‌باره ورق برگشت و این‌بار این تیم میزبان بود که عملکرد خوبی داشت و تیم ملی اما اصلا شبیه به نیمه اول نبود تا در نهایت ازبکستان موفق شد با گل‌های ایگور سرگیف و اونوروف یک امتیاز حساس را در ازبکستان نگه دارد.
با پایان روز دوم این رقابت‌ها تیم ملی فوتبال ایران با توجه به برتری خوبی که در دیدار اول مقابل هنگ کنگ داشت با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول قرار گرفت.