سه درصد از مددجویان ایلام فاقد مسکن هستند

ضیاء رضایی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز ایلام که در آستانه نزدیک بودن ماه مبارک رمضان صورت گرفت، بیان کرد: در سال‌های گذشته ساخت و تأمین مسکن برای مددجویان مورد حمایت این نهاد از اولویت‌های اصلی و برجسته‌ ترین خدمات این نهاد بوده است. وی با اشاره به اینکه این […]

ضیاء رضایی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز ایلام که در آستانه نزدیک بودن ماه مبارک رمضان صورت گرفت، بیان کرد: در سال‌های گذشته ساخت و تأمین مسکن برای مددجویان مورد حمایت این نهاد از اولویت‌های اصلی و برجسته‌ ترین خدمات این نهاد بوده است.
وی با اشاره به اینکه این نهاد برنامه دارد مشکلات مسکن مددجویان را در یک بازده زمانی کوتاه‌مدت برطرف کند، گفت: هم‌اکنون نیز در برخی از شهرستان‌های این استان نیاز مسکن مددجویان به صفر رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ماه‌های گذشته باعث شده است به حجم نیازمندان و مددجویان این نهاد اضافه شود گفت: به خاطر وجود همین مشکلات و به‌منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر این نهاد در قالب تبصره ۱۴ سال گذشته خانواده‌های بیشتری را مورد حمایت قرار داده است.
رضایی تصریح کرد: بر همین اساس درحالی‌که در پایان سال ۹۶ میزان جمعیت تحت حمایت این نهاد حدود هشت درصد جمعیت استان و حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ خانواده بود، هم‌اکنون این آمار به حدود ۱۳ درصد رسیده و آمار مددجویان به بیش از ۲۹ هزار خانوار رسیده است و این در حالی است که در سال‌های گذشته به خاطر برنامه‌های توانمندسازی این نهاد جمعیت مددجویان در حال کاهش بود.
رضایی به همکاری‌های خوب رسانه ها با کمیته امداد در زمینهٔ خدمت به نیازمندان اشاره کرد و گفت: این رسانه در زمینهٔ ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و مشارکت بیشتر مردم در دستگیری از نیازمندان نقش بسیار مهمی داشته است.
وی افزود: سال گذشته صداوسیما در ماه مبارک رمضان برنامه‌های بسیار خوبی را باهدف کمک به نیازمندان تدارک دیده بود که این برنامه‌ها نقش مهمی در مشارکت مردم نیکوکار در کمک به نیازمندان این استان داشت و امسال هم با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان انتظار داریم که چنین برنامه‌هایی استمرار داشته باشد.

*آمادگی صداوسیما برای مستندسازی و انعکاس موفقیت‌های مددجویان ایلام
مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام از آمادگی این سازمان برای انعکاس موفقیت ها و توانمندی های قشر مددجوی مورد حمایت کمیته امداد ایلام خبر داد.
محمد بازوند در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: کمیته امداد در چند دهه گذشته درزمینهٔ محرومیت‌زدایی از کشور و کاهش محرومیت‌ها و نیازها کارنامه درخشانی در خدمت‌رسانی داشته است.
وی با برشمردن برخی از خدمات کمیته امداد بیان کرد: تلاش برای توانمندسازی و خوداتکایی قشر نیازمند و زمینه‌سازی برای اشتغال و ثروت آفرینی این خانواده‌ها از برجسته‌ترین خدمات کمیته امداد در دهه‌های گذشته بوده است./ایرنا