سایپا، پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو را راه‌اندازی کرد

به گزارش روز شنبه تارنمای گروه سایپا، «سیدجواد سلیمانی» با اشاره به لزوم استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیاز تولیدی کشور، افزود: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود. […]

به گزارش روز شنبه تارنمای گروه سایپا، «سیدجواد سلیمانی» با اشاره به لزوم استفاده از توان و ظرفیت داخلی برای رفع نیاز تولیدی کشور، افزود: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات، ساخت محصولات جدید و همچنین کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.
وی، تحقق شعار «رونق تولید» را تضمین‌کننده اقتدار کشور دانست و گفت: با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق‌بخشی به تولید داخل، گروه سایپا برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور، از همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.
مدیرعامل سایپا تاکید کرد: ضرورت استفاده از توان شرکت‌ها و صنعتگران ایرانی در کنار وجود تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌ها در زمینه واردات قطعات پیشرفته خودرویی و همکاری نکردن شرکای خارجی که منجر به حذف برخی محصولات از خطوط خودروسازان و در نهایت، ممکن نشدن تحویل خودروهای تولید مشترک شده، موجب شد گروه سایپا تلاش کند شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران به تولید قطعات پیشرفته خودرویی سوق یابند.
سلیمانی بیان داشت: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات با محور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمایت و بهره‌برداری قرار دهد.
برپایه این گزارش، پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز گروه سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.
رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
در نخستین ماه امسال ۲۰ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد.
این آمار در مقایسه با فروردین پارسال و تولید ۳۷ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو در این گروه، ۴۵٫۱ درصد کاهش نشان می دهد./ایرنا