در سوگ آفتاب

خرداد، ماه عزای آفتاب عالم تابی است که از اندیشه اش گل می بارید و از روح صبور و بلندش عطر گلستان محبت می تراوید، همو که در وجودش، شهامت و محبت، صلابت و مهر، زهد و جهاد، عرفان و سیاست، و عشق و کیاست تجلی یافته بود. خرداد، ماه فراق بزرگ مردی است که […]

خرداد، ماه عزای آفتاب عالم تابی است که از اندیشه اش گل می بارید و از روح صبور و بلندش عطر گلستان محبت می تراوید، همو که در وجودش، شهامت و محبت، صلابت و مهر، زهد و جهاد، عرفان و سیاست، و عشق و کیاست تجلی یافته بود.

خرداد، ماه فراق بزرگ مردی است که دستی بر سر یتیمان و مستضعفان داشت و با دست دیگر پایه های تخت ابرقدرت ها را می لرزاند، آری خرداد، ماه اشک و زخم است. اشکی که همیشه بر گونه هایمان جاری و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت.

خرداد، ماه ماتم و غم است، ماتم سرو ایستاده ای که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم، مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است.

آری خمینی کبیر (ره)، مرد تنهای صحنه های آتش و خون، پاک مردی از بیشه عدالت و ایمان و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

** ابهت غرب و شرق توسط امام (ره) درهم شکست

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ایشان بزرگ مردی از وارثان انبیای الهی بودند که ابهت غرب و شرق را در هم شکست و انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود رساندند.

آیت الله امان نریمانی با بیان اینکه حضرت امام (ره) شخصیتی ممتاز و منحصر به فرد داشتند، افزود: لحظه به لحظه زندگی ایشان مانند دانشگاهی است که باید آن را دید و در زندگی به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدام هایی که امام راحل (ره) را متمایز کرد احیای دین رو به فراموشی اسلام بود، زمانی که تنها اسمی از دین باقی مانده بود ایشان به واسطه احساس خطری که برای آن می کردند آستین همت را بالا زده و اسلام را از خطر تحریف و نابودی نجات داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مبارزه با طاغوت تا سرنگونی آن را یکی دیگر از مهمترین برنامه های پیاده شده توسط امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: ایشان لحظه ای در هدف خود درنگ نکرد و تا آخر محکم و استوار پای قیام خود ماند و موفق شد بساط رژیم ستمشاهی را درهم پیچد.

آیت الله نریمانی با بیان اینکه امام متعلق به همه مردم و قشرها بود، گفت: همین علاقه و الفتی که میان ایشان و توده های مختلف مردمی بود باعث شد تا در زمان جنگ تحمیلی از هر گروه و قشری در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شده و گوش به فرمان رهبر خود برای حفظ انقلاب با دشمنان بجنگند و آنان را شکست دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اعتماد به جوانان و بانوان و سپردن کارهای مهم به آنها را نیز یادآور شد و افزود: همین اعتماد دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشت و حس خودباوری را به شکل بسیار زیادی میان مردم تقویت کرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حفظ منزلت بانوان و رشد و ترقی آنها یکی از موضوعات مهمی بود که امام راحل (ره) با جدیت آن را دنبال می کرد به گونه ای که باعث تعجب غربی ها شده بود چرا که آنها فکر می کردند اسلام با این کار مخالف است اما به چشم خود دیدند که اسلام ناب محمدی (ص) که توسط امام خمینی (ره) زنده شد نه تنها مخالفتی ندارد بلکه تکریم بانوان را نیز مورد تاکید قرار داده است.

آیت الله نریمانی در پایان گفت: به فضل الهی در زمان کنونی نیز رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار نظام همان راه و مشی امام (ره) را با قدرت و جدیت می پیمایند به گونه ای که دشمنان در حال عقب نشینی بوده و یکی پس از دیگری سباست های خود را در قبال جمهوری اسلامی شکست خورده می بینند.

** امام خمینی (ره)، منادی اسلام پویا ود

یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه های استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام خمینی (ره) با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل بودند و پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه بود.

حجت الاسلام «عبدالله کریمی» تصریح کرد: انقلاب اسلامی که امام راحل (ره) رهبری آن را بر عهده داشتند مشمول قلمرو وسیعی است به گستردگی پیام اسلام و رسالت انبیای الهی ذکه ثمرات آن را که استقلال و آزاد زیستن است را در جهان اسلام به خوبی می توان دید.

وی گفت: امام خمینی (ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد، ایشان افکار خفته جهان اسلام را بیدار و بذر حکومت جهانی اسلام را کاشت تا نموداری از اندیشه های اسلام ناب را در مسأله حکومت و نظام اسلامی به جهان و جهانیان معرفی کند.

استاد حوزه های علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) تأثیر به سزایی دربیداری و وحدت مسلمانان جهان داشته است، گفت: یک نمونه آن نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است، روزی که شاهد هستیم جهان اسلام تنها یک شعار و ان هم حمایت از ملت فلسطین سر می دهند.

حجت الاسلام کریمی گفت: حضرت امام (ره) بزرگ مردی است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری و به امت اسلامی وحدت بخشید و مسلمانان را در برابر دنیای کفر و استکبار متحد ساخت.

وی همچنین آرامش روحی و قلبی را از دیگر خصایص بارز شخصیتی امام راحل (ره) برشمرد و گفت: ایشان در پرتو ایمان به خدا و یاد او، از چنان آرامشی برخوردار بودند که اوضاع گوناگون جهان، مصائب بزرگ و گرفتاری ها، یا خوشی و پیروزی ها هرگز ایشان را هیجان زده نمی کرد.

مدرس دانشگاه های کرمانشاه در ادامه احترام به خانواده را از دیگر ویژگی های بارز امام (ره) برشمرد و گفت: بارها از فرزندانشان نقل شده که تا زمانی که همسرشان سر سفره نمی نشست ایشان غذایی تناول نمی فرمودند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: اهمیت به جوانان و بانوان نیز همواره در برنامه های کاری امام راحل (ره) بود به گونه ای که در دوران دفاع مقدس فرماندهی بسیاری از لشکرهای جنگی را به جوانان بیست و چندساله ای سپردند که نتییجه آن هم در پایان هشت سال جنگ نابرابر مشخص شد و همگان دیدند آن جوانان با چه جسارتی جنگ را مدیریت می کردند.

وی تصریح کرد: ایشان همچنین همواره بر توانمندی بانوان تاکید داشتند و معتقد بودند اگر از این توانمندی به درستی استفاده شود وضعیت کشور بهتر از قبل خواهد شد.

گزارش: مسعود اسماعیلی –  ایرنا