اشتغال احتمال بازگشت اعتیاد را کاهش می دهد

خیرالله گراوند روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار داشت: اگر جوانان مشغول کار شوند بسیار کم به سمت مواد مخدر سوق پیدا می‌کند چرا که ایجاد شغل انگیزه آنان را افزایش داده و آینده بهتری را بریا خود ترسیم می کنند. وی افزود: ایجاد اشتغال زایی برای بهبودیافتگان با […]

خیرالله گراوند روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار داشت: اگر جوانان مشغول کار شوند بسیار کم به سمت مواد مخدر سوق پیدا می‌کند چرا که ایجاد شغل انگیزه آنان را افزایش داده و آینده بهتری را بریا خود ترسیم می کنند.

وی افزود: ایجاد اشتغال زایی برای بهبودیافتگان با تسهیلات بانکی کم بهره و توانمند سازی آنان همچنین آموزش و آگاه‌سازی جامعه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سوق پیدا کردن جوانان به سمت مواد مخدر دارد و نقش خانواده ها در این راستا بسیار مهم است.

گراوند یادآور شد: توفیق هایی خوبی در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر حاصل شده اما برنامه ها باید هدفمند و با برنامه ریزی اجرا شوند و مسئولان نیز باید امید را در جامعه تزریق و تمام توان خود را برای خدمت به آنان به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه برای برای پیشگیری و مبارزه با با این آسیب اجتماعی بسیج شوند، گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایجاد شغل، آموزش و پرورش با آموزش دانش آموزان و خانواده های آنها و سازمان فنی و حرفه ای با نهارت آموزی نقش مهمی در پیشگیری از مواد مخدر دارند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: آگاهی دستگاه های عضو شورا در زمینه آسیب شناسی ازجمله اعتیاد به روز باشد تا بتوان درجهت کاهش تقاضای آن برنامه ریزی لازم بعمل آورد.

وی تصریح کرد: رسانه ها نیز درامید بخشی به جامعه و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذاری زیادی دارند./ایرنا