بازدید یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه های ایلام

یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۳۲ نفر بازدید از جاذبه‌های استان در بازه زمانی ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین ثبت شد. فرزاد شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموع اسکان در اقامتگاه های رسمی و غیررسمی استان ۲۰۹ هزار و ۸۶۳ نفر بوده است. مدیرکل میراث فرهنگی، […]

یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۳۲ نفر بازدید از جاذبه‌های استان در بازه زمانی ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین ثبت شد.

فرزاد شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموع اسکان در اقامتگاه های رسمی و غیررسمی استان ۲۰۹ هزار و ۸۶۳ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام افزود: در این بازه زمانی اسکان در اقامتگاههای رسمی ۱۰۸ هزار و ۵۶۲ نفر بود.

وی یادآور شد: نوروز امسال، استان ایلام میزان ۲۶۵ تور از اقصی نقاط کشور بود که از جاذبه‌های شهرهای شهرهای مختلف استان بازدید کردند.

وی تعداد بازدیدهای نظارتی نوروزی از خدمات خدماتی، اقامتی و واحد رفاهی در مدت زمان مورد را ۹۳۸ ذکر کرد.

 

 

۷۸۶ میلیون ریال بلیط فروشی نوروزی در موزه های ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: ۷۸۶ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال بلیط‌فروشی نوروزی در موزه‌های استان در ایام نوروز انجام گرفته است.

شریفی اظهار کرد: ۶ هزار و ۹۹۰ نفر بلیط برای بازدید نوروزی از موزه‌های تحت مدیریت این اداره‌کل شامل قلعه والی و کاخ‌موزه فلاحتی در ایلام و باستان‌شناسی دره‌شهر عرضه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام توضیح داد: این میزان بلیط‌فروشی در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه ثبت شده است.

شریفی ادامه داد: تعداد بازدید از موزه‌ها بیش از این تعداد بوده و در این مدت علاوه بر بلیط‌فروشی، بازدید رایگان و نیم‌بها از موزه‌ها نیز ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام بیان کرد: بازدید از موزه‌ها برای کودکان و نوجوانان رایگان و بدون نیاز به اخذ بلیت بود.

استان دارای سه موزه دیگر شامل تاریخ طبیعی و حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست، باغ موزه دفاع مقدس متعلق به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سنگ و فسیل متعلق به خش خصوصی است./ایرنا