رئیس مجلس ویتنام در دیدار با موسس و رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام: فعالیتهای انجمن دوستی ایران و ویتنام در راستای تحکیم روابط دو کشور قابل تقدیر است  + گزارش تصویری 

وونگ دینگ هوئه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در کشورمان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدکمال سجادی دبیر انجمن دوستی ایران و ویتنام در راستای تحکیم روابط دیرینه دو کشور خاطرنشان ساخت: اقدامات مؤثر و قابل تحسین انجمن دوستی در تمامی زمینه‌ها قابل تأمل و قدردانی است. وی افزود: ارتباط […]

وونگ دینگ هوئه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در کشورمان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدکمال سجادی دبیر انجمن دوستی ایران و ویتنام در راستای تحکیم روابط دیرینه دو کشور خاطرنشان ساخت: اقدامات مؤثر و قابل تحسین انجمن دوستی در تمامی زمینه‌ها قابل تأمل و قدردانی است.

وی افزود: ارتباط ملت‌ها و در واقع دیپلماسی عمومی و مردمی پایه ‌ای برای ارتباطات بین دولتهاست، این در حالی است که دو کشور ویتنام و ایران دارای رابطه‌ای تاریخی هستند و در بسیاری از موضوعات اعم از تأمین کالا سهیم می‌باشند.

رئیس مجلس ویتنام با اشاره به دیدار خود با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان نتایج این دیدار را مثبت ارزیابی کرد.

وی ایران را کشوری صاحب نفوذ عنوان نمود و اظهار داشت: از توانمندی‌های ایران آگاهی داریم و می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های ‌پارلمانی فی ما بین استفاده کنیم.

وونگ دینگ هوئه با اشاره به دیدارهای آتی خود با مقامات کشورمان گفت ما می‌توانیم دورنمای روابط ۵۰ سال آینده میان ایران و ویتنام را ترسیم کنیم و به آن امیدوار باشیم، لذا انتظار می‌رود انجمن دوستی ایران و ویتنام در تقویت این روابط و گسترش مراودات فی ما بین بیش از پیش اثرگذار باشد، چرا که رئیس انجمن دوستی ایران، آقای دکتر سجادی علاوه بر حوزه دیپلماسی در حوزه اقتصاد و تجارت نیز از دانش لازم برخوردار است.

دکتر سیدکمال سجادی؛ دبیر انجمن دوستی ایران و ویتنام در ادامه ضمن خوش آمدگویی به آقای وونگ دینگ هوئه رئیس مجلس ویتنام و هیئت همراه خاطرنشان ساخت: انجمن دوستی ایران و ویتنام سرمایه ارزشمندی برای دو کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در هماهنگی‌های بین دو کشور چه در حوزه دیپلماسی و چه در بحث سرمایه‌گذاری، تجارت و…. ایفای نقش نماید، بدون شک اقتصاد و تجارت ایران و ویتنام مکمل یکدیگر هستند.

سفیر اسبق ایران در ویتنام با اشاره به ماموریت ۴ ساله خویش در این کشور و ملاقات‌هایی که با مقامات ویتنام داشته است گفت: با توجه به خاطرات خوب و شناختی که از کشور ویتنام به دست آوردم و علاقه مندی به همکاری‌های دوستانه، ایده تأسیس انجمن دوستی ایران و ویتنام باعث شد، این انجمن تشکیل گردد و مورد توجه وزارت خارجه و وزارت کشور نیز قرار گیرد، که امروز ما شاهد نتایج خوبی از حیث تشکیل این انجمن و ارتباطات اثر گذار آن هستیم.

وی نکته مهم تأسیس انجمن دوستی ایران و ویتنام را در واقع محلی برای رجوع بازرگانان و تجار عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود توانسته‌ایم تجارب و معلومات به دست آمده را به دو کشور انتقال دهیم.

سجادی با اشاره به چاپ کتاب‌هایی در ایران و ویتنام برای معرفی و شناخت متقابل دو کشور اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای حفظ و تثبیت روابط فی مابین از طریق انجمن دوستی صورت گرفته است و نمونه آن برگزاری جشن سالگرد روابط ایران و ویتنام است که هر ساله از طریق سفارت ویتنام و با حضور مقامات کشورمان برگزار می‌گردد، که جا دارد از سفیر فعال و توانمند ویتنام در ایران جناب آقای “لونگ کوک هوی” جهت برگزاری این مراسم تشکر کنم.

دبیر انجمن دوستی ایران و ویتنام با اشاره به ملاقات آقای وونگ دینگ هوئه با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که خواهر خواندگی تهران و هانوی در دوران ریاست آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران به یادگار مانده است گفت: البته این موضوع در یکی دو تا دیگر از استانهای کشورمان با دیگر استان‌های ویتنام به انجام رسیده که با پیشنهاد انجمن دوستی ایران و ویتنام صورت گرفته است.

سجادی معرفی ظرفیت‌ها و موقعیت‌های اقتصادی ایران و ویتنام و ارائه اطلاعات جامع و مناسب به تجار دو کشور را از جمله اهداف و دستاوردهای انجمن دوستی عنوان کرد و افزود: از آنجا که ظرفیت‌های بالقوه‌ای بین ایران و ویتنام وجود دارد، حجم مبادلات فعلی فی مابین دو کشور خیلی بالا نیست، لذا انتظار می‌رود با توجه به محصولات مرغوبی که در ایران تولید می‌شود و در بازار ویتنام نیز تقاضا دارد و بالعکس ارتباطات تجاری لازم بیش از پیش گسترش یابد.

شایان ذکر است آقای محمدپور عضو انجمن دوستی و کارگردان سینما در خصوص تقاضای ساخت فیلم سینمایی مشترک ایران و ویتنام که با حمایت و مساعدت انجمن دوستی درحال تولید و ساخت است توضیحاتی را ارائه نمودند.