داشتن بالگرد برای مهار آتش در عرصه های طبیعی ایلام ضروری است

رضا احمدی روز پنج شنبه در گفت و گو با ما با اشاره به بارندگی‌های مناسب سال جاری یادآوری کرد: انبوه مراتع خشک دشت‌ها و زیر اشکوب جنگل‌ها و نیز مزارع گندم و جو بروز آتش سوزی را به یک مخاطره محتمل در عرصه‌های طبیعی استان ایلام تبدیل کرده است. وی بعد مسافت، پراکندگی، صعب […]

رضا احمدی روز پنج شنبه در گفت و گو با ما با اشاره به بارندگی‌های مناسب سال جاری یادآوری کرد: انبوه مراتع خشک دشت‌ها و زیر اشکوب جنگل‌ها و نیز مزارع گندم و جو بروز آتش سوزی را به یک مخاطره محتمل در عرصه‌های طبیعی استان ایلام تبدیل کرده است.

وی بعد مسافت، پراکندگی، صعب العبور بودن و وسعت منابع طبیعی استان ایلام را از موانع اطفا سریع حریق عنوان و تاکید کرد: استان ایلام برای مهار حریق احتمالی عرصه‌های طبیعی باید از تجهیزات مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به عملیات مهار اتش برخوردار باشد.

وی از جمله ضروری‌ترین تجهیزات برای سرعت بخشیدن به عملیات مهار اتش را بالگرد عنوان کرد و گفت: ایلام باید بالگرد اطفای اتش داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰ مورد آتش سوزی در سطح مزارع و منابع طبیعی استان اتفاق افتاده که پیشگیری از بروز موارد بعدی نیازمند توجه و رعایت بیشتر مردم و مسئولان است.

احمدی افزود: بیش‌تر حوادث اتفاق افتاده در سطح مزارع بوده و تنها یک مورد آتش سوزی آن هم در بخش چوار شهرستان ایلام در جنگل‌های استان اتفاق افتاده است.

وی از شهروندان استان ایلام و گردشگران طبیعت خواست تا برای جلوگیری از اجاد آتش سوزی تدابیر لازم را بی اندیشند.

این مسئول گفت: افرادی که جهت تفرج به دامن طبیعت می‌روند، از روشن کردن آتش وبه خصوص رها کردن آن خودداری کنند..

هرساله با اغاز روزهای گرم آخر بهار و تابستان مزارع، مراتع و جنگل‌های استان ایلام دستخوش اتش می‌شوند./ایرنا