آمریکا در این جنگ اقتصادی برعلیه ایران شکست خواهد خورد

محمد حسن قدیری ابیانه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: عمل کردن حول محور ولایت سبب خواهد شد هرچه زودتر شاهد پیروزی برعلیه جنگ اقتصادی با آمریکا باشیم. وی ادامه داد: اگر ملت متحد و حول ولایت عمل کنند هرچه زودتر ما این پیروزی را در بعد اقتصادی و سایر […]

محمد حسن قدیری ابیانه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: عمل کردن حول محور ولایت سبب خواهد شد هرچه زودتر شاهد پیروزی برعلیه جنگ اقتصادی با آمریکا باشیم.

وی ادامه داد: اگر ملت متحد و حول ولایت عمل کنند هرچه زودتر ما این پیروزی را در بعد اقتصادی و سایر ابعاد خواهیم دید و این پیچ تاریخی که از بخشی از آن عبور کرده ایم، عبور خواهیم کرد و بعد از هر سختی آسانی است.
قدریری ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکا بر مباحث اقتصادی ایران متمرکز شده است تا جنگ اقتصادی راه بیندازد، اما در این جنگ شکست خواهد خورد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بدهی دولت آمریکا حدود ۲۲ تریلیون دلار معادل ۴۴۰ سال درآمد نفت ایران است افزود: این درحالی است که ما تنها بیش از یکصد سال است که نفت را کشف کرده ایم.
این پژوهشگر جمع بدهی دولت و شرکت‌ها و مردم آمریکا را حدود ۷۳ تریلیون دلار عنوان کرد و گفت: سرانه درآمد هر خانواده ۴ نفری آمریکا حدود ۱۶۰ میلیون تومان داست درحالی که ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان سرانه بدهی آمریکایی است و این نشان می دهد که که خیلی وضعییت اقتصادی مردم آمریکا خراب است.
وی بدهی دانشجویان آمریکا را نیز حدود هزار و ۶۲۰ میلیادر دلار معادل ۳۲ سال درآمد نفت ایران عنوان کرد: کسری تجارت آمریکا تا الان ۸۸۶ میلیون دلار یعنی معادل ۱۸ سال درامد نفت ایران است که فقط بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار با چین کسری درآمد دارد یعنی به اندازه ۸ سال درآمد نفت ایران کسری دارد.
قدری ابیانه همچنین بدهی خارجی آمریکا را بیش از شش هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار عنوان کرد.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه آقای ترامپ گفته است ما ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم و نتیجه ای نگرفتیم. افزود: دولت آمریکا معادل ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران در منطقه هزینه کرده و به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: این هفت تریلیون دلارهزینه ای است که خود آمریکایی ها کرده اند و اکنون آقای ترامپ می گوید پول نداریم آسفالت خیابان ها و مدارس را درست کنیم.
این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به اینکه اکنون ۱۶ کشور تحت تحریم مالی آمریکا قرار گرفته اند خاطرنشان ساخت: زمانی فقط ایران تحریم بود اما اکنون چین و روسیه هم تحریم شده اند درنتیجه کشورها دارند سعی می کنند از سلطه دلار رها شوند.
قدیری ابیانه گفت: همین چند ماه پیش روسیه و چین دلار را از مبادلات خود حذف کردن و روز به روز تعداد آنها بیش تر می شود و اگر دلار این موقعیت ارزتجاری جهانی خود را از دست بدهد برای آمریکا بسیار هزینه خواهد داشت زیرا این کشور نمی تواند مشکلات اقتصادی خود را با چاپ دلار حل کند.

بیش از ۴۰ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند

این پژوهشگر سیاسی ادامه داد: بالای ۴۰ میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقرند و این کشور نیم میلیون نفر دستکم کارتن خواب دارد و سالی دست کم ۲ میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه پایین سقوط می کنند.
قدیری با بیان اینکه بدهی و مشکلات اقتصادی آمریکا از اقتصاد این کشور بزرگ تر است افزود: این برای آمریکا بسیار شکننده است زیرا زمانی اقتصاد آمریکا بیش از ۴۰ درصد اقتصاد جهانی بود و امروز به زیر ۱۵ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه اکنون اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا پیشی گرفته است گفت: محوریت اقتصاد از آمریکا به سمت روسیه سوق پیدا کرده است و جهان هم از تک قطبی به جهان چند قطبی تبدیل می شود.
این کارشناس مسایل سیاسی گفت: آمریکا با این بدهی ها چه کار می تواند انجام دهد درحالیکه اقتصاد آمریکا روبه سقوط است و جهان به سمت چند قطبی می رود و آمریکا نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد و مقابله می کند.
قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا نمی تواند با جنگ جلوی قطب های دیگر مانند چین، هند، ژاپن و جهان اسلام به رهبریت ایران به اذعان دوست و دشمن را بکیرد بنابراین به فکر منابع نفتی ایران افتاده و از دیگر کشورها خواسته است تا خاسته های وی تمکین کنند.
وی افزود: استراتژی آمریکا برای جلوگیری از سقوط خود اشغال منابع نفتی ایران و سایر کشور ها است اما با ایران از درجنگ نمی تواند وارد شود و خود امریکایی ها این را می گویند.
قدیری ابیانه گفت: دشمنان درصدد ایجاد مشکلات اقتصادی برای ملت ایران هستند و جنگ اقتصادی به راه انداخته اند اما در این جنگ هم شکست خواهند خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه با تقسیم درآمدهای سالانه کشور به جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور و ۱۲ ماه سال میزان آن به ازای هر ایرانی در هر ماه تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت است ادامه داد: به ازای هر ایرانی ماهانه یک و نیم بشکه؛ صادرات روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز یعنی به ازای هر ایرانی ۸۶% یک بشکه در هر ماه بدست می‌آید.

این پژوهشگر مسایل سیاسی افزود: صادرات نفت به ازای هر ایرانی در قبل از انقلاب ۵ برابر صادرات نفت به ازای هر ایرانی بعد از انقلاب و قبل از تحریم هاست.
قدریری ابیانه ادامه داد: صادرات نفت در کویت و قطر و امارات به ازای هر تبعه آنها در یک سال معادل ۶۰ سال صادرات نفت هر ایرانی است؛ همچنین صادرات نفت در عربستان به ازای هر تبعه آن کشور بیش از حدود ۱۲ سال صادرات نفت یک ایرانی است.

وی با بیان اینکه دولت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که به ازای هر ایرانی ۱۰ میلیون تومان است یادآورشد: در شرایط تحریمی در حال حاضر صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه اعلام شده که یعنی به ازای هر ایرانی در هر سه ماه کمتر از یک بشکه با کسر ۱۴ و نیم درصد سهم شرکت نفت بابت هزینه ها و پروژه است.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: در بودجه سال ۹۷ میزان صادرات نفت، گاز و میعانات گازی حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان درحالیک تصور مردم از درآمدها و اختلاس‌ها ده‌ها، صدها و هزاران برابر واقعیت است./ایرنا