شهدای بهداشت و درمان، دفاع از بیماران را به موقعیت شغلی ترجیح دادند

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و تکریم خانواده های شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت استان ایلام اظهار داشت: مدافعان سلامت همان راه مجاهدت شهدای پرسنلدرمان دوران دفاع مقدس را ادامه داده اند. وی افزود: عملکرد پرسنل درمان که تمامی تلاش و همت […]

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و تکریم خانواده های شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت استان ایلام اظهار داشت: مدافعان سلامت همان راه مجاهدت شهدای پرسنلدرمان دوران دفاع مقدس را ادامه داده اند.

وی افزود: عملکرد پرسنل درمان که تمامی تلاش و همت خود را برای مهار ویروس کرونا و سلامت بیماران مبتلا بکار گرفتند، ستودنی و ارزشمند است زیرا از آسایش و آرامش و منویات مادی خود و خانواده گذشتند تا ارامش به جامعه بازگردد.

شاکرمی در ادامه با اشاره به طرح سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی یادآور شد: در کنار خدمات بسیج، سپاه و هلال احمر باید اذعان داشت که اصل کار غربالگری و تلاش برای مهار کرونا بر عهده نیروهای درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: کارکنان درمان و بهداشت با حضور در دل خانواده ها به این افراد خدمات تخصصی بهداشتی ارائه می دهند و البته برای کسب موفقیت های روز افزون در این طرح، همکاری ببشتر فرمانداران و دیگر دستگاه ها لازم است.

وی اضافه کرد: مدافعان سلامت و کارکنان درمان در ایام کرونا حماسه ساز شدند و جان و سلامتی خود را برای حفظ سلامت بیماران مبتلا به کرونا به خطر انداختند و حماسه سازی آنها در اذهان جامعه ماندگار شد.

شاکرمی اظهار داشت: در استان ایلام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بهداشت و درمان سپاه تا قبل از شیوع کرونا ضعیف بود، اما به علت تعداد زیاد بیماران امکانات و تجهیزات معاونت درمان سپاه تقویت شد.

وی تاکید کرد: باید باتوجه به شیوع ویروس انگلیسی کرونا، محدودیت ها جدی تر از سوی مسوولان اعمال شود و همچنین در طرح شهید سلیمانی باید مدیریت غربالگری خانه به خانه انجام بگیرد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم گفت: راه حل اصلی مهار ویروس کرونا استفاده از نیرو و ظرفیت خود مردم است، همان کاری که در ایران در قالب طرح شهید سلیمانی انجام گرفته است.

دکتر علی خورشیدی افزود: طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروی بسیج و پرسنل درمان و با وجود تحریم های ظالمانه درمانی و دارویی با موفقیت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: باید آگاه سازی و ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف مردم نسبت به مخاطرات ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط آنها باید جدی تر گرفته شود.

خورشیدی اضافه کرد: همکاری دستگاه های مرتبطی چون علوم پزشکی، سپاه، بسیج و هلال احمر نقش بسیار موثری در مدیریت بیماری کووید ۱۹ داشته است و اگر این حضور و مشارکت نبود بدون شک دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل ویروس کرونا نبود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده های جمعی از شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت و پیشکسوتان این عرصه تجلیل شد.

آیین برگزاری اهدای جایزه شهید رهنمون همزمان با سراسر کشور با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدیو کنفراس برگزار شد./ایرنا